Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til lokal tilkopling mellom XP og Win7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da bruker du utstyr som støtter nettverksprotokoller som begge OS støtter, f.eks. TCP/IP.

P.S.

Du kunne vel ikke kommet med flere detaljer slik at det er lettere å hjelpe? Hva er det egentlig du forsøker å gjøre? Hvordan er maskinene koblet opp med hverandre? Får du feilmelding?

Endret av Grimmy
Lenke til kommentar

Ok, Jeg og min bror skal linke på ett spill. Vi bruker krysset nettverkskabel direkte fra pc til pc. Mion pc bruker Windows 7 ultimate 32-bit mens min bror bruker Windows XP professional SP2 32-bit.

Når vi kopler til kablen får jeg melding om at det er ett uidentifisert nettverk og da kan jeg ikke gjøre noen instillinger på den tilkoplingen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Da må du konfigurere nettverket manuelt. Hvis du har en router, så er det lettere å koble maskinene sammen via denne, og heller bruke vanlige nettverkskabler.

Hvis ikke, husk å gi begge maskinene IP-adresse på samme subnett, og de må også være medlem av samme workgroup.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Windows 7 kan identifisere nettverket som Home, Work og Public. Gå til kontrollpanelet -> Network and Internet -> Network and Sharing Center

Under View your active networks, står kanskje ditt nettverk AUSTENAA som public, trykk på public network, og bytt til Home Network.

Kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg antar HomeGroup funksjonen i Windows 7 er for å gjøre det lettere å finne maskiner i nettverket. Spesielt når det gjelder deling av filer og muligens andre funksjoner, en lett workaround for dette blir rett og slett å mounte opp sharet på den andre maskinen (hvis det er filer du er på jakt etter). Jeg forstår det slik at de bare skal spille et spill sammen, og da må man sørge for at man bruker en nettverksprotokoll spillet støtter, at man konfigurerer nettverket og eventuelt brannmuren riktig.

Uansett, et viktigere tips er å søke på google, sett inn stikkord som navnet på spillet du skal spille, network, "windows 7" og "windows xp"

Hvis det er et kjent nettverksproblem med det spillet, så finner du nok løsningen (hvis den eksisterer) raskt via google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...