sxxxe83 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Begynte for en liten stund siden med XHTML & CSS. Har nå et lite problem jeg ikke finner ut av. Det jeg prøver å få til er å stable teksten slik bildet under viser: Går det an å gjøre med CSS? Roter meg bort med mye "float : left" og "float : right" og til slutt ser det ikke ut Endret 31. oktober 2009 av sxxxe83 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 i gamle dager ville nok det bli løst ved å bruke tabeller men nå er det vel ansett som mer riktig å bruke div Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 "div" er ikke mer riktig nei. Det som er riktig er å bruke de elementene i HTML som best matcher den aktuelle strukturen. I dette tilfellet ser det ut til å være en nøstet liste ala dette: <ul id="links-menu"> <li> <h3>Nettaviser</h3> <ul> <li>VG</li> <li>Dagbladet</li> <li>VG</li> <li>Dagbladet</li> <li>VG</li> </ul> </li> <li> <h3>Diskusjonsforum</h3> <ul> <li>diskusjon.no</li> <li>kvinneguiden</li> <li>diskusjon.no</li> <li>kvinneguiden</li> <li>diskusjon.no</li> </ul> </li> <li> <h3>IT-nyheter</h3> <ul> <li>hardware.no</li> <li>itpro.no</li> <li>hardware.no</li> <li>itpro.no</li> <li>hardware.no</li> </ul> </li> <li> <h3>Emulation</h3> <ul> <li>emu hq</li> <li>dcmu.no</li> <li>emu hq</li> <li>dcmu.no</li> <li>emu hq</li> </ul> </li> </ul> Noen enkle CSS-linjer ser ut til å gi deg akkurat den layouten du ønsker: ul#links-menu > li { display:inline-block; } Alternativt ser ut til at det fungerer greit å bytte ut "display:inline-block;" med "float:left;" for bedre nettleserkompatibilitet. Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Ok, sjekker ut. Takker Endret 31. oktober 2009 av sxxxe83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå