Atiks Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei På Fedora sin side er det 3 forskjellige download # i386 - Install DVD # x86_64 - Install DVD # ppc - Install DVD ,men hva er forskjell? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er arkitekturene på prosessorene Kort og grovt fortalt, i386 er 32bits og x86_64 er 64bits. ppc står for powerpc Vil anbefale i386 selvom du har en 64bits prosessor, er ikke alle programmer som funker veldig godt i 64bit linux distoro enda, flash bla Men ang anbefalingen så er det en stund siden jeg sjekka Og velger du 32bit(i386) så er du følsom for Y2K38 Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg er ikke flink på dette så hva er en powerpc? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har ikke satt meg inn i det, og for min del er det ikke så viktig, men prøv wikipedia Av din andre tråd så ser jeg at du har 32bits Lenke til kommentar
atlef Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 PPC er stort sett Mac. atlef. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har kjørt Fedora x64 i godt over ett år nå, har ikke hatt problemer med noen av de programmene jeg benytter. Flash fungerer også fint, Adobe har også sluppet en prerelease utgave av flash eller du kan bruke 32bit utgaven med ndiswrapper. Jeg bruker prerelease utgaven og har ikke hatt noe å utsette på den, som jeg kan huske. Når du skal installere og sette opp Fedora, så er denne siden ganske nyttig: Personal Fedora 11 Installation Guide. Powerpc er en prosessor arkitektur (wikipedia). For oss vanlig dødlige så er det kun i386 og x64 som vil være av interesse. Så har du en 64bits prosessor og 4+ GB med ram så ville jeg valgt x64, har du mindre enn 4GB med ram (og ikke planer om å sette inn mer) så har du trolig lite å hente med 64 bit, selv om prosessoren støtter det. Har du kun en 32 bit prosessor så har du kun ett alternativ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 PPC er stort sett Mac. atlef. Eldre Mac'er, vel og merke. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 PPC er stort sett Mac. atlef. Eldre Mac'er, vel og merke. MAC uten intel-prosessor. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er vel ganske innlysende at en Mac med PPC-prosessor ikke har Intel? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) at 64-bit applikasjoner er mindre stabile enn 32-bit applikasjoner er FUD. 64-bit har vært overlegen 32-bit i ytelse i snart ti år, og i stabilitet har 99% av applikasjonene vært likeverdige - 100% i de siste årene. videre er det verdt å merke seg at dersom man av en eller annen bisarr grunn ønsker benytte 32-bit programmer (kanskje utvikleren kun har laget 32-bit varianter, for å ta et eksempel) så kan man det. det kalles multilib, og brukes av alle operativsystemer som ikke hører hjemme på 1800-tallet. multilib lar 32-bit applikasjoner kjøre som om de var "hjemme", i.e. i et 32-bits miljø. videre vil jeg korrigere på dem som sier at man må bruke et 64-bit operativsystem for å få mer enn 4GB RAM, noe som ikke er FUD - men noe langt verre, nemlig BS. fra og med kjerne 2.3.23 kan en benytte PAE og få opp til 64gb RAM, noe som jeg vil tro er langt mer enn du noen gang kommer til å ha på din nåværende maskin. Endret 31. oktober 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 PAE gir deg tilgang til å dele ut mer minne, men du får fortsatt bare 2 gigabyte max PER utdeling til applikasjoner Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 dersom du kompilerer kjerna slik, så muligens. men generelt sett: nei. http://kerneltrap.org/node/2450 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kan vel også tipse om at ny versjon av fedora er 16dager unna =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå