Gå til innhold

Søker hjelp til å teste/utvikle fotoutstyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Er det ennå noen EKKO'er igjen? :)

Er 600kr uten frakt?

Ja, det er det. Alt i deler koster 400kr, også har jeg tatt 200kr for monteringsjobben. Jeg setter gjerne på SMD-transistorene for deg om du da klarer å montere resten selv. Send meg en mail på sebastian (at) stenmarkfoto.com om du er interessert:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da fikk jeg den oppdaterte EKKO'en i posten i dag (post trøbbel i Bergen!) Satte opp et raskt og lite vakkert testoppsett for å se om forsinkelse funket, og alt fungerte gull :)

Legger med et vakkert (kremt) bilde av luftpistol VS isbit pent dandert på CD spindel-lokk. Bildet er tatt vha lydutløser og 2ms forsinkelse.

post-42405-1267143829,7236_thumb.jpg

Da var det bare å få gjort noen skikkelige forsøk :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I løpet av påsken har jeg fått laget en oppdatert firmware, med flere forbedringer. Om ikke noen har noen ytterligere ønsker da, så tror jeg at jeg anser den som komplett. Det passer egentlig fint, ettersom jeg snart skal ha eksamener, og til sommeren flytter til sør-øst asia:)

Den nye firmwaren og mer om hva den inneholder kan dere finne på stenmarkfoto.com.

Det er mulig jeg kommer til å skrive en artikkel om dette, hvordan fotografen kan være utilstrekkelig. Her er selvsagt skrytebilder viktig, så har du noe du ønsker å dele er det bare å si ifra:) Det skal legges til at jeg kun har komponenter til noen få sett igjen, og ved en eventuell artikkel vil jeg ikke sende fra meg noe mer.

-Sebastian

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva inneholder den nye firmwaren? Klarte ikke finne det på siden din.

Har funnet en bug med intervall settingen på den gamle versjonen. Velger jeg mer enn 255 intervaller (antall bilder) så blir det "rollover" og den begynner på 0. F.eks 260 intervaller blir 5 intervaller.

Regner med at dette er fordi det er en 8bits variabel du har brukt?

Er interessert i nyere utgave om jeg får vite hva den har å by på :)

Lenke til kommentar

Hva inneholder den nye firmwaren? Klarte ikke finne det på siden din.

Har funnet en bug med intervall settingen på den gamle versjonen. Velger jeg mer enn 255 intervaller (antall bilder) så blir det "rollover" og den begynner på 0. F.eks 260 intervaller blir 5 intervaller.

Regner med at dette er fordi det er en 8bits variabel du har brukt?

Er interessert i nyere utgave om jeg får vite hva den har å by på :)

Fra de tidligste versjonene har det blitt rettet opp noen slike bugs, det er helt riktig at 8bits variabel ble brukt.

I de nyere versjonene er dette begrenset til 250 intervaller. Jeg antar jo at siden du oppdaget denne feilen skulle du gjerne hatt fler intervaller å gå på. Dette skal jeg få lagt inn, men det blir ikke før neste sommer...

Oppdateringer i versjon 1.2 og 1.3 finner du her. Før dette var loggføringen dårlig, og jeg må innrømme at jeg ikke husker nyhetene i 1.4. Alle ønsker er fortsatt velkomne, og jeg flasher gratis for alle når jeg er hjemme igjen:)

Lenke til kommentar

Får jeg tippe på enten ISP eller JTAG-programmerer?

Kommer du til å legge ut noe info om hvordan man kan bygge sin egen? Trenger ikke være kjempedetaljert for min del, kommer langt med partsliste (i hvertfall til sensorene, resten er vel mer eller mindre "hyllevare"?), koblingsskjema og kildekode ville vært en ren bonus, men det skal jeg klare å få til selv med mindre det er noe spesialiteter ute og går...

Lenke til kommentar

Henger meg på ventle her.. Hadde vært knallbra med utstyrsliste, koblingsskjema og kildekode for min del, for da kan jeg eventuelt få ordnet det på skolen, da jeg begynner på 2. året elektroingeniør.. Har med andre ord ikke hatt noe assembly programmering, og skal heller ikke ha det, siden jeg går el.auto..

Men, jeg føler at denna EKKO er noe jeg absolutt må ha, så hvis du ikke er gira på å lage en detaljert bruksanvisning håper jeg du tar opp "produksjonen" igjen når du er hjemme igjen neste sommer.

Hvis ikke får jeg bare henge meg på noen som går elektronikk og beordre dem til å lage en sånn til meg..

Lenke til kommentar

Får jeg tippe på enten ISP eller JTAG-programmerer?

Kommer du til å legge ut noe info om hvordan man kan bygge sin egen? Trenger ikke være kjempedetaljert for min del, kommer langt med partsliste (i hvertfall til sensorene, resten er vel mer eller mindre "hyllevare"?), koblingsskjema og kildekode ville vært en ren bonus, men det skal jeg klare å få til selv med mindre det er noe spesialiteter ute og går...

Bruker ISP til programmering, og debugWire til nettopp debug:)

Ellers tok jeg med nyformatert PC til Singapore, så her har jeg ikke noen form for dokumentasjon på EKKO. Det jeg har ligger på en PC hjemme, godt pakket ned i flyttelass. Videre tror jeg en guide for hvordan en kan lage sin egen ville vært alt for teknisk for de fleste, og en 100% fullstendig steg for steg guide hadde både vært mye jobb, og liten nytte. En vil bla trenge utstyr for å etse dobbeltsidige kretskort med høy presisjon.

Til neste sommer skal jeg se hva jeg kan få til, ettersom responsen jevnt over er stor:)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Til neste sommer skal jeg se hva jeg kan få til, ettersom responsen jevnt over er stor:)

Får vel hjelpe til og vedlikeholde interessen,har fulgt med fra dag en men nå har jeg et behov for denne type trigger.

Sebastian du får si i fra når du er "fit for fight" igjen :)

Lenke til kommentar

Får vel hjelpe til og vedlikeholde interessen,har fulgt med fra dag en men nå har jeg et behov for denne type trigger.

Sebastian du får si i fra når du er "fit for fight" igjen :)

Det finnes et DIY prosjekt som heter "Open Camera Controller" der man beytter en Nintendo DS som "hjerne" og et enkelt diy kretskort som stappes ned i spill slot'en. Denne tillater alle mulige kreative måter å utløse kameraet på, og krever langt mindre loddekunskaper enn EKKO. Nå har jeg EKKO selv, så har ikke giddet å kjøpe en DS for å teste, men det kan være verdt å sjekke ut ;)

http://www.hdrlabs.com/occ/

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...