Gå til innhold

En chattetråd om foto, eller en chattetråd for fotofolk?


Anbefalte innlegg

Nei, det er det nok ingen andre som gjør heller, men chattetråden er stedet man gjernte spør kjapt om hvilken største blender Canon-kameraer autofokuserer med, eller spør om man skal ha med 50mm eller 85mm på konserten i kveld. Med andre ord - korte spørsmål som har korte svar - og som ikke "fortjener" egen tråd. Dem er det mange av - og det var dét Olsen opprettet tråden til i sin tid.

 

Det er ikke vanskelig å se hvor på akam-forumet folk oppholder seg for tiden. Ved å ha en slik tråd som chattetråden der fotointeresserte folk snakker om alt fra foto og utstyr til ølmerker og irriterende naboer, så vet man nå hvor folk er og hvor man får svar fort. Denne tråden hadde ikke vært det den er i dag hvis det ikke hadde vært for alle de andre temaene som også interesserer foto-folk. I chattetråden får man svar på ting innen et par minutter.. man får ikke det andre steder. En annen ting er at man trenger ikke å ha lang fartstid her inne for å vite hvilke brukere som bare farer med tull og hvem man kan stole på når det gjelder å få gjennomtenkte spørsmål på et fotoproblem. Et overhengende stort flertall av de jeg vil spørre om fototips befinner seg regelmessig i denne tråden. At det innimellom diskuteres tema jeg ikke bryr meg om kunne ikke bry meg mindre enn hva det gjør. Noen klager på vista, og kommer med sine tips om det, mens andre hater sivilpurken i Okstadbakken. Noen bryr seg, mens andre gir blaffen - slik vil det alltid være. Poenget mitt er at vi snakker om det som interesserer oss der og da. Ofte er det foto, men andre ganger kommer andre ting inn også. Jeg ser ikke problemet med at denne tråden har blitt det den har blitt. Det er ikke meningen den skal være et oppslagsverk over alle mulige småproblemer man kan ha med fotoutstyr - det har man alle de andre trådene til.

 

Jeg liker chattetråden for det den har blitt, på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er jeg veldig enig med Ciryaher og resten av gjengen som mener at chattetråden er fin som den er, uansett om den ikke var ment som en slik tråd i utgangspunktet. Man trenger et samlingssted der man kan snakke om alt mulig rart - det som ikke er interessant for andre blir ikke besvart, og forsvinner i så måte fra tråden relativt raskt. Et alternativ kunne såklart ha vært, som nevnt, å lage en egen tråd for total OT, og gjøre den eksisterende chattetråden til en "ikke så veldig OT"-tråd, men jeg tror det er vanskelig å opprettholde det skillet. Da vil man også kunne støte på problemer med å vite hvor man skal poste ting, dersom man har både OT og fotorelaterte tema man vil ta opp. Lager man da to poster eller holder det med en post i en av trådene? Hvilken tråd skal det i så fall postes i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...