Gå til innhold

En chattetråd om foto, eller en chattetråd for fotofolk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes chatte-tråden brukes som den skal. Det kan være vell mye snakk om den derre likøren deres, spesielt siden jeg ikke drikker(nesten). Jeg overlever... det er ikke levera mi som utsettes :p

 

Chatte-tråden er glimrende å bruke når man vil ha kjappe svar om foto og andre ting.

 

On-topic tråder slik som Pentax-tråden er den mest populære tråden etter denne. Etter jeg gikk over til Oly har jeg vært lite aktiv i den tråden, men den tikker videre og holder seg ON-topic. :D

Lag flere slike tråder. Jeg lagde en for Oly, FT og mFT, den fungerer rimelig greit den også.

 

Kanskje noen har lyst å starte en on-topic tråd om Canon? Nikon? Sony?

Det trengs, for det finnes egne tråder til til hver eneste modell som CaNikon har kommet ut med.

Lenke til kommentar
..Er det forresten flere enn meg som synes det er morsomt at vi er på god vei inn i 2. verdenskrig her vi diskuterer/krangler om tråden? :D

 

..Hvis historien skal være en guide, så blir vi vel først enige og får endelig avsluttet et sted i første del av side 1945.. :D :D

Og innen det skal vi fryse av oss nøttene på østfronten ...

 

... samtidig en eller annen smartas sier at de er på side syv-og-trygve fordi de viser en gazillion poster per side.

 

edit: som denne :)

..Hvis historien skal være en guide, så blir vi vel først enige og får endelig avsluttet et sted i første del av side 1945.. :D :D
Godt jeg kun er på side 195 da ;-)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
men alternativet ville vel da være å opprette en ikke foto relatert chat/tråd i tillegg til denne.
Det er uaktuelt å ha to slike tråder.

 

Konklusjonen min blir et kompromiss - at vi lar denne tråden forbli, at vi alle gjør en innsats for å øke andelen fotoprat, og at de som ønsker en ren fototråd (inkl. deg, Hr. Olsen) må jenke sine forventninger en tanke.

Lenke til kommentar

Har dere lest ALT jeg har skrevet i kveld?

 

Jeg har flere ganger presisert at litt OT er greit, det har vært meningen hele tiden, men når en diskusjon om Iphone og Spotify strekker seg over flere sider begynner det å bli for mye. Det er ikke bare denne episoden i dag som er grunnen til dette oppgjøret, men det faktum at jeg hver dag ser at det er kommet nye innlegg i tråden, og blir skuffet når jeg leser at det ikke omhandler foto i det hele tatt.

 

At jeg har vært borte i 1 år har lite å si da jeg har vært innom tråden ukentlig for å se om det er noe jeg kan bidra med. jeg har sett en oppgang i OT fra jeg ble utestengt til nå.

 

At et innlegg er OT er helt greit, en del av miljøet er bygget på OT, men når diskusjoner om og om igjen omhandler ikke-fotorelaterte ting blir formålet med tråden gjemt og glemt. Et innlegg som spør om noe fotorelatert mitt inni en debatt om Irak-krigen og Hilton's nye pupper blir ikke lagt like mye merke til.

 

De som vil misforstå meg får det til, men de som vil forstå meg får til det også. Jeg er ikke helt svart/hvit, vil bare ha tyngde på foto noe det til dags dato ikke er.

 

Nå tar jeg kvelden, og håper jeg slipper å diskutere dette i morgen. K-ryeng har sagt sitt og det stopper som oftest når en admin har sagt sin mening.

Lenke til kommentar

Vel. Skal jeg være helt ærlig ser jeg ikke på chattetråden som et sted der jeg virkelig spør om svar på fototekniske spørsmål. Slikt tar jeg i en passende tråd i et av de passende emneforaene.

 

Jeg ser heller på chattetråden som nettopp det; en pratetråd for oss fotointeresserte på diskusjon.no. Tilnærmet som om jeg skulle møtt på deg, Tomsi42, Ratleto, Panerai eller andre her på en pub, cafè e.l.. Andelen fotorelatert er uansett såpass dominerende i tråden at jeg ser ikke på det som noe truende at det til stadighet dukker opp en del vissvass, til tider veldig vissvass.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Vel. Skal jeg være helt ærlig ser jeg ikke på chattetråden som et sted der jeg virkelig spør om svar på fototekniske spørsmål.
Nei, det er det nok ingen andre som gjør heller, men chattetråden er stedet man gjernte spør kjapt om hvilken største blender Canon-kameraer autofokuserer med, eller spør om man skal ha med 50mm eller 85mm på konserten i kveld. Med andre ord - korte spørsmål som har korte svar - og som ikke "fortjener" egen tråd. Dem er det mange av - og det var dét Olsen opprettet tråden til i sin tid.

 

Nå har bruksområdet blitt bredere - det må og skal vi leve med, og ikke begrense (det gjelder naturligvis primært denne tråden - og ikke alle andre tråder - det er også derfor denne ble opprettet). Det betyr likevel ikke at vi skal gi slipp på at dette er en fototråd - og vi kan gjerne ta hverandre litt i ørene for å sørge for at det fortsatt er en fototråd, og at whiskyglade samfunnsdebattanter ikke flytter inn hit uten å være interessert i foto...

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det er whisky- og samfunnsdebattene noe av det som gjør chattetråden det den er. Såklart burde iallefall brorparten av postene ha et fotorelatert tema, men uten offtopic-snakket blir det fort kjedelig.

 

Jeg poster nå og da i Macáfen og Småprat om/rundt WoW, men må si at aktiviteten der er heller lav, og sjelden veldig interessant - siden de stortsett bare brukes til spørsmål som kanskje ikke helt fortjener en egen tråd.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Vanskelig dette her.

 

Ser at fotorelaterte spørsmål drukner helt hvis en heit OT-diskusjon er på gang,på den annen side så blir man bedre kjent med hardcore medlemmene her på forumet og hva de står for.

Blir fort kjedelig når man scroller noen side med OT og det er et interessant fotorelatert innlegg man går glipp av,på den annen side så kan OT emne være interessant for meg også.

 

OT må vi ha på en eller annen måte her i fotodelen,det og drive med en form for regulering av OT blir nok vanskelig uten og ødelegge gløden i tråden.

Lenke til kommentar
Vanskelig dette her.

 

Ser at fotorelaterte spørsmål drukner helt hvis en heit OT-diskusjon er på gang,på den annen side så blir man bedre kjent med hardcore medlemmene her på forumet og hva de står for.

Blir fort kjedelig når man scroller noen side med OT og det er et interessant fotorelatert innlegg man går glipp av,på den annen side så kan OT emne være interessant for meg også.

 

OT må vi ha på en eller annen måte her i fotodelen,det og drive med en form for regulering av OT blir nok vanskelig uten og ødelegge gløden i tråden.

 

Enig med Nautica her.

Er på langt nær å regne som en aktiv bidragsyter, men er ofte innom og leser.

Som Mr.Olsen så har jeg lært mye om foto i denne tråden, og litt annet..

Tråden har en egen stemning og lever nærmest sitt eget liv.

Litt på skrå av det vanlige plan, men er det ikke slik vi egentlig er?

Som "passiv leser" har det ofte slått meg hvilken kameratslig tone som holdes.

Litt diskusjon blir det, men slikt skjer også venner imellom.

Fra tid til annet ryr det OT, i en eller annen retning, men ser ikke annet enn at det korrigeres rimelig fort når noen kommenterer det.

Mitt forslag vil være å holde tråden slik den er, men samtidig ha denne debatten i bakhodet fremover. Hvis noe går for mye OT så er det ikke verre enn at noen påpeker dette og/eller bringer tråden tilbake på sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...