Gå til innhold

[Løst]Sette opp raid på adaptec 5405

Mydog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som at man må bruke Feature Tool for å sette

"Interface Transfer Speed"

Feature tool laster du ned hos Hitachi.

Jeg tror du greit kan kjøre den på CD, mener jeg har gjort det selv.

PS

Bare glem listen over hva de lister som kompatible, de tester ikke alt og listen viser bare hva de har prøvd.

Min kontroller står jo der og det virker ikke :)

edit:

Vedr angrefrist.

5 serien til Adaptec har vist seg å være lite SSD vennlig men hvis den holder samme standard som 3 serien er den knakende god til HDD.

Jeg kan anbefale Perc 6/i som du får til rundt 3000,- hos Dell, den virket tvert på Hitachien og alle andre store disker jeg har prøvd.

Grunnen til at jeg foreslår Perc 6/i er prisen, den fungerer også rimelig bra til SSD.

Får du det til å virke med Feature Tool kan du jo vurdere å beholde den men jeg må si at Adaptec fallt kraftig i mine øyne etter dette "tullet".

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Jeg så det CD imaget, må bare ut å kjøpe CD'r var tomt gitt. :p

Det går sikkert med en minnepinne også men da må du laste ned den som er for diskett.

(det går greit å lage boot på minnepinne hvis du ikke har en er det like greit å skaffe cd'er for denne gangen)

Lenke til kommentar

Har du endret til IDE Legacy mode i bios på MB?

edit:

Hvis du bruker USB tastatur kan det være en option du må endre på i bios for at det skal virke i "DOS" mode.

Det er i grunn flere ting som kan feile avhengig av MB/Chipset etc.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Det siste bildet er der du må være.

Jeg er ikke kjent med nForce så det blir bare gjetting og det er ikke det beste utgangspunkt.

Har du et raid-0 skal du imidlertid være forsiktig med hva du gjør.

Du har ikke noen du kjenner som har muligheten til å hjelpe deg på sitt MB. Det må nesten være noen som er kjent med bios osv skal det hjelpe.

(du er imidlertid svært nær målet)

Lenke til kommentar
Bra du fant ut av det, så da virket det uten å endre til 1.5Gb/s?

Ja det går fint uten å endre til 1.5Gb/s, Raid-5 bygges nå. :D

Har lært mye da, jeg er heller ikke så kjent med den Nforce biosen har kun Asus MB i de andre maskinene. Fikk det MB av Nettshop i forbindelse med testing av Mist strømforsyninger, men det funker fint. Maskinen fungerer som medieserver rasket sammen av div. deler.

MB Evga nForce 790i, CPU E8600, 4GB OCZ 1600 MHz minne, Skjermkort Radeon HD 3850 og en Mist 800w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...