Gå til innhold

Problemer med Pinnacle

Anbefalte innlegg

Jeg har fått spørsmål vedrørende Pinnacle fra en bekjent. Siden jeg ikke bruker Pinnacle selv, er jeg usikker på hva jeg skal svare. Kopierer derfor inn mailen i håp om at noen kan løse problemet.

"Problem med Pinnacle videoredigering. Verson Pinnacle 11.1.2.5231

Ved videoredigering har jeg problem med å ta inn igjen en redigert utgave. Da er det at jeg kan få beskjed om at: ”Du har ikke tillatelse til å åpne denne filen.”

Jeg trykker på Hopp over alle , da lastes filen inn, men det blir ingen video eller bilder i avspillingsruten men bare et blått utropstegn. Det skjer selv om det er bilder på tidslinjen.

Redigeringsprogrammet kjøres på Vista PC og skal være tilpasset den.

Hva kan være årsaken?

Kan det ha sammenheng med at lagrede filer er skrivebeskyttet ? Det kan være vanskelig å oppheve skrivebeskyttelsen.

Eller kan det ha sammenheng med evt. aktiviseringsnøkler?

Takknemlig for tips."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke Pinnacle selv heller, men har lest at det er generelt mye problemer med deres programvare. Foreslår at han først går inn på Pinnacle sine sider, og ser om det finnes oppdateringer til den versjonen han bruker, eventuelt forsøker en annen programpakke.

Jeg vet ikke hvilket behov han har, men er han rask, så kanskje han kan benytte seg av dette gratistilbudet. Har ikke selv fått testet denne enda.

Lenke til kommentar
Bruker ikke Pinnacle selv heller, men har lest at det er generelt mye problemer med deres programvare. Foreslår at han først går inn på Pinnacle sine sider, og ser om det finnes oppdateringer til den versjonen han bruker, eventuelt forsøker en annen programpakke.

Jeg vet ikke hvilket behov han har, men er han rask, så kanskje han kan benytte seg av dette gratistilbudet. Har ikke selv fått testet denne enda.

Hjertelig takk!

Melding er videreformidlet. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg bruker Pinnacle. Feilen tyder på at den eller de videoene og bildene som inngår i den redigerte videoen ikke er tilgjengelig lenger. Redigeringsprosjektet lagrer ikke klippene pånytt, men lager en referanse til videoene som inngår i prosjektet. Filene kan være flyttet eller mappen de ligger i være lesebeskyttet eller utilgjengelig (ekstern disk). Det er neppe en feil i Pinnacle Studio. Nå han neste gang åpner redigeringsprosjektet, skal han ikke klikke hopp over, men forsøke å finne igjen videofilene og bildene som inngår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...