Gå til innhold

Hvor mye er 1000D verdt

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å selge min 1000D for å oppgradere til f.eks. 40D eller 50D.

Hva tror du jeg kan få for dette:

* Canon 1000D

* EFS 18-55 f3,5-5,6 IS

* Original eske med alt av innhold

* Kjøpskvittering fra desember 2008

* Batterigrep

* 2 uoriginale batterier + 1 originalt

* Objektivforlenger (sett med 3 ringer)

* Reverse mount for kit-objektiv

Legg inn et beløp dere tror jeg får for dette.. Kamera er 11 måneder og i 100% god stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet her er om kjøperen er interessert i alt tilbehøret. Den typiske kjøperen av brukt speilrefleks er ute etter å få det så billig som mulig.

Snakker av erfaring, da jeg slet med å få solgt mitt 450D med batterigrep og ekstra batteri, samt fjernutløser. Endte med at jeg solgte kun 450D med 18-55mm IS til 4000 kr (en god pris egentlig). Sitter nå igjen med batterigrep og ekstra batteri som jeg febrilsk prøver å få solgt nå i etterkant.

Extensiontube-settet kan du vel beholde? Kenko?

Prøv å legg ut utstyret ditt i to forskjellige kit. Et med alt, og et med kun kamerahus og objektiv. En tommelfingerregel for bruktpris er 70% av nypris. dvs. ca 3000,- for 1000D m/ 18-55mm IS.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Alt ekstrautstyret er kjøpt på ebay, men folk vet jo generelt ikke om at det er griebillig der.

Batterigrep kostet meg 300 ink. porto, men koster vel 1000 eller mer originalt her i Norge? Så tenkte jeg kunne få en fortjeneste på det. Samme med objektivforlengerene.. kostet vel 30-40 kroner, så det kan jeg alltids kjøpe igjen.

Jo mer utstyr deste bedre!? Det er nå min tankegang når jeg skal kjøpe noe brukt.

Lenke til kommentar

Jeg tror du undervurderer folk. De som kjøper DSLR er for det meste ikke lettlurte fjols som ikke har hørt om eBay og som ikke er i stand til å skille mellom originalvarer og billige Kina kopier (ref batterigrepet ditt).

Jeg ønsker deg i hvert fall ikke til lykke med salget når du har en sånn innstilling. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg tror du undervurderer folk. De som kjøper DSLR er for det meste ikke lettlurte fjols som ikke har hørt om eBay og som ikke er i stand til å skille mellom originalvarer og billige Kina kopier (ref batterigrepet ditt).

Jeg ønsker deg i hvert fall ikke til lykke med salget når du har en sånn innstilling. :thumbdown:

Helt enig !! Jeg hadde ikke kjøpt noe annet enn huset, evnt kitet av deg. Og du må nesten oppgi hvor ting er kjøpt om de spør deg.

Dette er for min del usedvanlig useriøst fremstilt :s

Men som svar på spm ditt - kit 1000D koster ca 3999,- i butikk/nett nå. Så jeg hadde ikke gitt mer enn maks 2500,- for det. Mange tror de sitter på gull når de skal selge, men desverre er det langt fra Canon til gull, selv om det er gull verdt for mange :p Jeg ville nok lagt det ut i to annonser og heller skrevet at man kan få en god pris ved kjøp av alt samlet. feks 3000-3500,-

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...