Gå til innhold

trene bena på en god måte?


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på en ting. Jeg trener fotball, å har jo sånne som folk av og til kaller for fotball legger, hehe.

Problemet da er at jeg synes jeg selv er så veldig tykk eller har mye fett oppe på lårene mine og under. Det virker som jeg har veldig mye fett der, jeg vil gjerne at dette skal bli muskler som kan bli strammet. Jeg har en ok kondis, men jeg ser for meg hadde ikke jeg vært så "tykk" der med lårene ville jeg kanskje hatt en mulighet til å være enda raskere.

 

Er det noen alternativer til å trene disse lårene til å bli muskler? Jeg har en teori om at det kan hende at det er på grunn av at jeg sitter en god del på stolen når jeg sitter på pcen at jeg kanskje sitter for mye at det er derfor benmusklene mine blir til litt for mye fett eller at det føles som om jeg blir fetere i bena.

 

Vet ikke om det er så mange råd som kan gies her, men visst noen har noen gode tips, eller kanskje noen gode treningsalternativer som jeg kan bruke for å få mer muskler i beina ville jeg blitt veldig glad visst noen har erfaring innen dette. Jeg trener vel egentlig ikke bena mine så mye utenom når jeg spille fotball. Jeg tøyer jo ut hver gang og sånt, men virker ikke så mye på lårene isåfall. Er vel ikke akkurat noen god måte å tøye ut der heller. Er liksom bak låret det henger litt "fett" under som bekymrer meg mest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør når du spiller fotball, er ikke muskelbygging, det er kondisjonstrening. Skal du bygge muskler i lårene, kommer du ikke unna knebøy (google squats). Har du fett på lårene som skal bort, må du ligge i kaloriunderskudd. Fett setter seg stort sett på torso eller tett inntil, legger og underarmene pleier å ha lite fett og forholdsvis definerte muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...