enden Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Litt tricky å plassere denne, men siden det er snakk om tilknytning til en .NET app, og "alle" som bruker Visual Studio 2008 bruker det til .NET så prøver jeg meg her. PM meg hvis tråden passer bedre et annet sted Jeg skal lage (egentlig endre) en rapport som brukes av SQL reporting services i en CRM 4-installasjon. Selve rapporten er grei, og henter det den skal av data og viser frem. Problemet er GUI, som utvikleren ikke får til. Med ikke får til mener jeg vil ta betalt for, og kommer til å bruke så ufattelig lang tid på at det er uaktuelt. Dessuten forrandrer behov seg, så jeg trenger å kunne endre den selv. Uansett, rapporten er på rdl-format, og jeg har tilgang til prosjektfilene og har alt gjort innholdsmessige endringer. Nå skal jeg tilpasse den en GUI-standard, men trenger tips til hvordan dette best gjøres. Rapporten brukes til utskrift på A4 og skal helst være en blåkopi av en gammel word-mal. Jeg legger ved et bilde for å illustrere headeren. I tillegg til headeren kommer det flere tilsvarende elementer med rammer som inneholder data. Hvordan lager jeg dette rammeverket enklest i en rdl-rapport? Jeg kan selvsagt bruke tekstbokser som plasseres inntil hverandre med feite rammer, men det blir fryktelig mye å holde styr over etter hvert. Dessuten opplever jeg at de oppfører seg litt inkonsekvent ved merking og flytting etter som det blir 70-80 av dem i et dokument. Det er også litt slitsomt å operere med denne løsningen i forhold til størrelse på dokumentet, da jeg ikke har funnet noen måte å låse denne på. Hvilke andre muligheter har jeg? Bakgrunnsbilde som tekstboksene plasseres oppå? Like mange bokser, men lettere å forholde seg til absolutt posisjonering i alle fall Flere alternativer? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Vel, jeg ga F og brukte rammeverket som bakgrunnsbilde. ikke sånn kjempegøy å redigere når man for behov for det, men det gjør uniforme headere og footere på tvers av rapporter ganske enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå