Gå til innhold

Netshop - Dårlig kundeservice


Anbefalte innlegg

1 uke siden og 5 dager siden bestilte jeg en stasjonær pc hos netshop.no. De hadde en kampanje gående med en pc til 6000,-. Den var konfigurerbar, men jeg valgte ingenting annet enn i kampanjen(bortsett fra at jeg ikke ville ha windows).

Etter 5 dager uten å ha hørt noe ringte jeg dem. Men kom ikke gjennom. Ringte dem 2-3 ganger dagen før jeg kom igjennom den 7 dagen. Da fikk jeg høre at de manglet deler på lager; kabinett, powersupply, grafikkort og minne. Men fikk beskjed om å ikke engste meg, de jobbet med saken og jeg skulle få tilsvarende eller bedre utstyr og de skulle gi meg bedre svar dagen etter. Jeg kom meg ikke gjennom til dem dagen etter, verken på mail eller telefon. Etter å forsøkt dagen etter 3 ganger fikk jeg svar. De hadde skaffet powersupply og minne, men manglet de andre to. De jobbet med å få tak i kunder for å gi dem erstatninger til det de hadde bestilt. De ansatte som holdt på med dette hadde imidlertid gått for dagen så jeg måtte vente til dagen etter.

Dagen etter ringte jeg tidlig på dagen. Og fikk etter noen forsøk svar. En vennlig stemme sjekket opp alle kundeopplysningene mine og på 1-2-3 hadde han gitt meg tilsvarende utstyr til hva jeg hadde bestilt, forsikret han. Fornøyd sjekket jeg ut delene på kveldene han hadde byttet ut. Det viste seg at grafikkortet jeg hadde fått var ca 50 kr billigere, og kabinettet var 150kr billigere. Dette høres kanskje ikke mye ut på en PC til 5300,-, men det følger ikke akkurat prinsippet "tilsvarende eller bedre" eller å sette kunden foran profitt. Det hadde tatt ca 1 og en halv uke og dataen var ikke i produksjon, men i stedet for å prøve å bote på det gav de meg et billigere produkt.

Jeg følte meg litt snytt så dagen etter ringte jeg og spurte om det var mulig å bytte grafikkortet med en nyere modell. Den kostet 250,- mer enn det bestilte kortet. Siden kabinettet var 150,- billigere vil det altså si at PCen jeg bad om var verdt 5400,- , 100,- mer enn jeg hadde betalt. Dette var like mye et eksperiment for å se om de satte kunden eller profitt i førersetet. Jeg fikk ikke uventet beskjed om at det ikke var mulig å få et dyrere grafikkort. Det var altså greit for meg å betale 250,- for mye, men ikke dem å gi meg varer tilsvarende 100,- mer.

I samme samtale fikk jeg beskjed om at pcen ville bli sendt i produksjon i løpet av ettermiddagen eller neste dag. Nå sitter jeg her, neste dag, har nettopp fått beskjed om at pcen vil bli sendt i produksjon etter helgen. Akk, ja.

 

Følelsen av å bli tilsidesatt og nedprioritert av kundeservice kombinert med lang leveringstid har gjort at dette blir min siste handel med netshop.no. Jeg har sett at andre har gitt dem gode skussmål, så dette kan være bare mitt inntrykk eller en serie uheldige hendelser. Men samtidig synes jeg at også de negative kundeservice-sakene skal komme frem i lyset slik at ikke butikker kan gjøre som det vil uten at det får konsekvenser for deres omdømme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper mye av kontaktproblemene skyldes supertirsdagen, dem har en utrolig stor pågang da.

 

Uansett kan et produkt til 50 kr mindre være like godt (spesifikasjonsmessig) som det du skulle ha, f.eks. kan det være samme kortet, bare annen fabrikant (ASUS vs. Powercolor f.eks.).

 

Du kan jo velge å vente på delene som mangler, eller høre om du kan få refundert de hundrelappene du betalte ekstra?

Lenke til kommentar

Om netshop har problemer med supertirsdagene sine bør de enten leie inn flere folk eller tone ned tilbudene sine for å unngå at det går ut over kunder.

 

Ut i fra TS's historie virker det som at Netshop har tatt seg vann over hodet og svømmer så godt de kan.

 

 

just mah 0.02$

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Når trådstarter setter pris synonymt med kvalitet så er det jo nødt til å bli feil, uansett hva Netshop gjør. Som L4r5 og Eksentron sier, det virker da som om Netshop her har prøvd å blidgjøre deg etter beste evne.

 

Men men, noen blir aldri fornøyde. Du kan alltids kansellere ordren din.

Lenke til kommentar

L4r5:

Vet ikke helt hvorfor det virker som de kommer meg i møte. Kanskje du mener at fordi de tilbyr alternative deler. Det synes jeg ikke kan kalles for å komme i møte siden det er deres plikt å stille med tilsvarende deler eller bedre hvis de ikke har delene som ble bestilt(evt. kansellere handelen).

 

Eksentron og Desdichado:

Det at jeg setter pris synonymt med pris er ikke sant. Delene er sikkert like bra. Prinsippet blir allikevel feil. Man kan ikke selge en vare, så bytte ut varen med en billigere og forvente samme pris.

Er dessuten enig med Ducktoy. Det er bedriftens ansvar å han nok kapasitet til å betjene kundene sine, også ved stor pågang(som de burde forvente ved supertirsdag. Dette har forøvrig pågått i 2 uker).

Og selvsagt kan jeg kansellere ordren. Men hvis det skal være en slags unnskyldning for butikker, så kan jo alle bare nedprioritere kundene, de kan jo "alltids kansellere ordren."

 

Må få skyte inn at jeg sendte omtrent samme mail som innlegget til netshop i helgen og fikk svar i dag. De har nå senket prisen så den tilsvarer de nye delene. Bra netshop! Imidlertid er PCen fremdeles til produksjon. Dvs. 2+ uten at pcen er postlagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...