axl Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har byttet HK til et abit NF-7 2.0 Problemet er at maskinen restarter akkurat når windows skal lastes(etter at alle "dos" menyene er ferdige. Testet å boote fra cd, men den restartet da også. Har også installert en SLK900 kjøler. Cpu er xp1800+(polomino) 1gb 2100ddr ram cpu er på 34c idle i bios 1.75V *har testet ulike hastigheter *ram hastigheter *montert alt på nytt Noen som har noen meninger om hva jeg bør teste? Evnt noen som har opplevd dette? Har knotet men F"#"#¤"# i 10 timer nå.. Lenke til kommentar
axl Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 nå klarte jeg å kutte strømmen mens bios oppdaterte seg... Får bare no signal på skjermen Arti Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 wtg sier jeg bare lol! (er glad i Magic Flash, får flasha biosen fra win, får også testa den før man installerer.. EPoX 8RDA3+! ) Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 nå klarte jeg å kutte strømmen mens bios oppdaterte seg... Får bare no signal på skjermen Arti Så en gang her på forumet en som beskrev hvordan man kunne redde en ødelagt bios. Du kan jo prøve å søke. Hvis du ikke har prøvd å gjøre det allerede, så kan du jo prøve å resette CMOS. Hvis ikke er det eneste alternativet ny BIOS brikke. Artig! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 nå klarte jeg å kutte strømmen mens bios oppdaterte seg... Får bare no signal på skjermen Arti Tilt og game over :-? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Fikk en på komplett til å fikse bios for meg en gang. Det kostet ca 150,- Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 nå klarte jeg å kutte strømmen mens bios oppdaterte seg... Får bare no signal på skjermen Arti Du er flink! Lenke til kommentar
axl Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 yeye Får sende skiten tilbake til komplett. Har en forbannelse over meg når det gjelder HK tror jeg Lenke til kommentar
axl Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 da har jeg fått tilbake kortet, plugga det i. og vips..samme feil som sist gang Når jeg booter med command linje går det helt til amdagp.sys. linja, så restarter den seg.... Ideer mottas med takk Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort? Det er iallfall en meget stor fordel. Prøvde å ikke reinnstalere WinXp etter å ha satt inn nytt hk. Dette uten hell. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort? Det er iallfall en meget stor fordel. Prøvde å ikke reinnstalere WinXp etter å ha satt inn nytt hk. Dette uten hell. Nei du MÅ formatere. Har aldri fått en stabil pc uten å slette alt på disken etter ett hovedkort bytte, så eg sier du må formatere. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Dette skjedde med meg også. Hadde drevet å rotet litt med kortet for å få maskinen opp å gå. Så lot jeg bare den laste inn i windows. Jeg visste at jeg måtte reiinstalere win, men bare for morro skyld. Resultat: restart. Så det er bare å legge inn Win igjen.. Så skal alt være igjorden. Lenke til kommentar
jif-universal Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Regner med at maskinen holder ok tempratur på CPU ? Med feilmontert kjøler så vil jo maskinen starte greit men vil tryne når tempraturen blir høy. Jeg ville også reinstallert om alt av hardware ser greit ut Lenke til kommentar
dj_aLek Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hadde samme problemet. Jeg hadde heldigvis delt hd'en opp i flere partisjoner slik at det kun var partisjonen med windows og softwaren på som måtte formateres, den må formateres... Jeg prøvde å reinstallere to ganger, funket ikke. Jeg kunne ikke kjønne hva som var gale. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hmmm, høres ut som samme "problemet" som jeg hadde... først, hvilken ram har du... greit, uansett hvilken ram, sett den til 133.... jeg har NF7-S v.2.0, og det setter fsb til 400 som default... jeg leste du hadde satt ned dette, men uansett, det høres for mye ut som samme problemet som jeg hadde... Hos meg var problemet at jeg har noen gamle twinmos 2700 brikker som ikke takler så veldig mye overklokking, så jeg kom aldri lenger enn til at jeg skulle kopiere filer til hdd under innstallering av os... Kanskje dette kan hjelpe deg litt på vei, jeg brukte noen timer på å finne ut av det og var litt "pissed", men heldigvis fant jeg ut av det... Må vel legge til historien at jeg alt hadde sendt tilbake ett hk fordi det ikke funket... Ok, så nå at du hadde fått pc-specsen i signaturen... 2100 ram.. Du har selvsagt prøvd med bare en rambrikke, og satt den til 100... Det er noe med rammen ihvertfall, det er jeg ganske så sikker på... Lenke til kommentar
axl Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 nå har jeg smekka inn det gamle hk og alt funker flott igjen. Første gang jeg hadde feilen testa jeg å boote fra xp cd og installere på nytt. Den kjørte en stund, men så restarta den igjen etter den første restarten i installeringa tror jeg. Må ha pc'en på nett til over neste helg, skal teste ut litt mer da. Det som er litt snodig er jo at folket på komplett heller ikke fikk hk til å starte opp når de testa det Hvis et hadde vært noe problem med ram/formatering e.l hadde det jo sikkert funka hos dem. Er det noe problem med skjermkort/agp porten, siden den stopper på amdagp.sys? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ja, det kan virke som det er en feil i skjerm enhetene en plass. Har du mulighet til å teste ett annet skjermkort ? Bare for å ha prøvd det ut liksom. Hvem vet.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har du formatert og reinstallert windows etter at du byttet hovedkort? Det er iallfall en meget stor fordel. Prøvde å ikke reinnstalere WinXp etter å ha satt inn nytt hk. Dette uten hell. Nei du MÅ formatere. Har aldri fått en stabil pc uten å slette alt på disken etter ett hovedkort bytte, så eg sier du må formatere. Nåja.. må og må du... Dette er, skal vi se, 3. gang jeg bytter mellom KT7 og NF7-S, samme problemet med at den henger/restarter før den loader windows. Det er bare reinnstalere windows det så fungere alt som bare det. Ingen stabilitets problemer at all og heller ingen konflikter. Lenke til kommentar
axl Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 der funka det gitt Hjalp å formatere. Har testa å klokke litt oxo. Kommet meg til 190x11 nå, på 195 fsb får jeg problemer. samme med X12, så safer på denne hastigheten litt. Har satt inn twinmos 3200 ram. Kjører 1.75V for øyeblikket. den viser ca 40C i bios Er det bare å guffe opp til f.eks 1.85? Skal jeg sette ram "by SPD" mens jeg klokker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå