Kongeskipet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Trykkleif, det var med /media foran Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Avmonter disken og kjør følgende: sudo mkdir /media/disk sudo mount -t ext4 /dev/sda1 /media/disk Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Faar enda samme feilmelding. Edit Fant ut av det naa, root hadde kun read only rettigheter, men naar jeg endret paa det saa gikk det. Endret 31. oktober 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Det funket da jeg visket ut alle linjene jeg fant som inneholdt search, i grub.cfg. Tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Bare vær obs på at grub.cfg vil bli bygget på nytt ved kernel-oppdatering og kanskje noen andre oppdateringer også. Da vil search-linjene komme tilbake med mindre du fikser det som ble nevnt i post #10 på den siden jeg linket til. Det er ikke verre enn at du må frem med LiveCDen igjen neste gang eller lære deg å redigere oppføringene i grub-terminalen, men jeg ville foretrukket at linjene ikke plutselig kom tilbake. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Da var det også gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå