Gå til innhold

Left 4 Racism 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rasisme er å ikkje behandle alle likt, uavhengig av rase og farge. Å ha utelukkande kvite i eit spel er nesten meir rasistisk (sjølv om det ikkje er hensikten) enn å ha nokre svarte i eit spel.

 

Om eit spel som GTA kun hadde kvite karakterar kan ein jo byrje lure på om det ikkje er svarte på grunn av fargen. Å inkludere svarte i L4D er tvert imot positivt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Der fikk jeg dagens første gode latter ihvertfall. Dette måtte selvfølgelig komme fra statene.

Denne rasisme-i-zombie-spill-debatten starta vel med Resident Evil 5? Det var jo hårreisende at man var i Afrika og slakta svarte zombier..

Uansett, det er et spill, ikke en simulator, og de som skrev den artikkelen har ikke noe bedre å gjøre og/eller er ikke modne nok til å skille mellom spill og virkelighet.

 

Om zombiene er svarte, gule eller jøder spiller null trille for meg iallefall..

Lenke til kommentar

Haha dommeste eg har hørt! Leste denne i et forum angående Resident Evil 5

 

According to the statistics of racial make-up in the world, I'd actually say that whites have been unfairly discriminated against in the series, if anything, since so many of them have been enemies in RE," said one commenter. "It only seems fair that Africans get treated equally, and with only one game full of primarily black enemies to six games full of primarily white, from a racial viewpoint I'd say that the Africans are getting off easy."

 

Rasist ordet blir jo brukt til alt! Er det ikke svarte personer med i et spill så er det gale og visst det er med så er det og gale!

 

Så nettopp en artikkel om microsoft som hadde en reklame med 4 hvite personer i et kontor, men etter klager om rasisme så photoshopa dei inn en mørke! Det er så teit!

 

Har lakt merke til at på fearfactor som går på tv3 så har dei alttid et par som er svarte og resten av para er hvite! Dei hiver inn et svart par bare sånn at dei ikke skal få syd om at dei er rasista!

Lenke til kommentar

Det var bare et spørsmål om tid før flere spill skulle bli anngrepet av annklagelser om rasisme. Left 4 Dead 2 er ikke på noe vis et rasistisk spill selv om det er svarte mennesker med. Det er bare en mer troverdig skildring av New Orleans. Hadde det bare vært svarte zombier der, så ja, da kunne jeg ha strekt meg til å si at det er spekulativt.

Men nå er ikke virkeligheten slik, det er en blading av både hvite og svarte. Da er det ikke rasisme, men heller grove overreaksjoner fra bloggeren. Eller rett og slett et patetisk forsøk på å skape reaksjoner og dermed flere treff til bloggen sin (reklame inntekter anyone?!).

 

Jeg tror jeg går for den siste.

 

Jeg tror de fleste spillstudioene tenker på disse tingene før de setter igang med et spill. Å lage åpenbar rasisme i et spill vil til syvende å sist slå tilbake på utvikler og utgiver. Det finnes lover og etiske rettningslinjer som skal følges for at spill skal bli lovlig i et hvert land, og følges ikke disse vil spillet bli trukket tilbake.

 

Når det gjelder kritikken mot Call of Juarez så må jeg også si meg uenig med bloggeren. Det er kun en skildring av borgerkrigen i USA, og ikke noen form for propaganda til fordel for konføderasjonen. Selv om helten er en konføderasjonssoldat. Spillet har jo igrunn lite med borgerkrigen å gjøre, selv om det er satt til den perioden.

Dette er det jeg velger å kalle en kunstnerisk avgjørelse.

 

Så nettopp en artikkel om microsoft som hadde en reklame med 4 hvite personer i et kontor, men etter klager om rasisme så photoshopa dei inn en mørke! Det er så teit!

Det var faktisk omvendt. Microsoft i Polen hadde "shoppa" ut en svart mann fra det bildet. Det gjør det hele litt annerledes. Klikk på meg.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Ingen som tenker på hvor kjønnsdiskrimenerende det spillet er?

 

Jeg mener, "tilfeldigvis" er witchen kvinnelig. Hva tenker Valve med?

Fysj a meg sier jeg bare.

 

For ikke å snakke om vanlige zombier som er kvinner. Til og med noen svarte kvinner. Rasistisk og kjønnsdiskrimenerende på en gang!

Nei, dette spillet er bare å boikotte

Lenke til kommentar

Teknisk sett så er jo zombier døde i utgangspunktet så man tar jo ikke livet av den sånn sett.

Så man dreper egentlig ikke zombier. Man bare hjelper dem i bakken med litt bly.

Alle spill vil ha en form for rasisme i seg bare du ser på dem i riktig vinkel. Men hvorfor hyler dem alltid om de svarte at de blir nedtrykt og slikt. (Ja jeg kjenner til historien med slavehandel og div.) Bare tenkte over saken som dere nevner her med at hvite også kan bli diskriminert.

Men for all del fra nå av skal jeg bare skyte de hvite zombiene og la afroamerikanerene (Politisk korrekt?) ta seg av de som er mer mørk i huden enn de som er hvite.

Må jo legge til at de diskriminerer feite personer også med boomeren, de tar også atletiske lonere med hunteren, folk som røyker med smokeren, sterke body buildere med tanken, tynne tennårings jenert med grine problemer med witchen. Nei fysh og fy fra og med 17 november skal jeg slutte og spille LEft 4 Dead på en daglig basis for å vise min respekt til alle de diskriminerte gruppene.

Lenke til kommentar
Teknisk sett så er jo zombier døde i utgangspunktet så man tar jo ikke livet av den sånn sett.

Så man dreper egentlig ikke zombier. Man bare hjelper dem i bakken med litt bly.

Alle spill vil ha en form for rasisme i seg bare du ser på dem i riktig vinkel. Men hvorfor hyler dem alltid om de svarte at de blir nedtrykt og slikt. (Ja jeg kjenner til historien med slavehandel og div.) Bare tenkte over saken som dere nevner her med at hvite også kan bli diskriminert.

Men for all del fra nå av skal jeg bare skyte de hvite zombiene og la afroamerikanerene (Politisk korrekt?) ta seg av de som er mer mørk i huden enn de som er hvite.

Må jo legge til at de diskriminerer feite personer også med boomeren, de tar også atletiske lonere med hunteren, folk som røyker med smokeren, sterke body buildere med tanken, tynne tennårings jenert med grine problemer med witchen. Nei fysh og fy fra og med 17 november skal jeg slutte og spille LEft 4 Dead på en daglig basis for å vise min respekt til alle de diskriminerte gruppene.

Jo, menneskene er døde, ikke zombiene. Så man dreper svarte og hvite zombier, som ikke er rasistisk brukt i denne sammenheng, da de ikke er mennesker.

Artige er at det som regel er hvite som reagerer på rasisme, de andre bare rister på hodet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Herregud, det er helt utrolig hva folk kan komme opp med. Jeg gir meg f i hva jeg dreper i et skytespill. Hvite, fargede, asiatere, russere, NORDMENN. Jeg hadde selvsagt reagert hvis man i et spill bare kom over fargede som hang i et tau fra taket, men det finnes da en grense om hva man kan kalle rasisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...