South_Bridge Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg sitter å har et lite organiseringsproblem. Side strukturen min på min hjemme side er basert på GET, eksempel er ../index.php?page=hoved <-- vil vise hovedsiden min ../index.php?page=admin <-- vil vise admin siden min testen for hva som er i GET ligger i index.php og ser veldig røfflig ser noe slikt ut: $page = $_GET['page']; if( $page == hoved ) include('hovedsiden.php'); else if($page == admin) include('administrator.php'); hittil har dette funket bra. MEN jeg holder på å implementere et pollsystem. for bruker har jeg bare en liten boks med spm og svar(eller resultater om bruker allerede har svart vises resultater) poblemet med strukturen min kommer med adminbiten av pollsystemet. jeg kunne ha smelt alt opp på sammen siden, men det ville ikke ha sett så bra ut. det jeg har gjort er at når man laget en ny poll gjøres det med to steg. steg en: spm som skal stilles antall svaralternativer(2-5) POSTBACK steg to: antall svaralternativer brukes til å generere(for løkke) korekt antall bokser til å fylle ut. POSTBACK Eksempel: == steg en == tast inn spm: [input] tast inn antall spm [input] [submit button] == steg to == Svar alternativ X: [input] Svar alternativ X: [input] Svar alternativ X: [input] osv... [submit button] (steg 3) antall spm brukes igjen til å legge det hele inn i en mysql database. PROBLEMET her er jeg føler det er mye postback til det samme dokumentet som holder alt(all php kode og html), og strukturen på pollkoden passer ikke helt med resten da jeg har plassert all koden i pollcreate.php. (særlig også når jeg må inkludere denne siden i administratorsiden og den igjen er jo inkludert i indexsiden....) SÅ hver er best pratice? html filer til php filer for å så header(..) tilbake til html dokumentet? Hittil har jeg latt html formsa mine poste til seg selv, men burde jeg heller få dem til å poste til andre dokumenter(reine php sider)?? feks om vote.php har form som poster til vote_code.php som behandler all form input fra brukeren? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du kan i : else if($page == admin) include('administrator.php'); Legge til $_GET['mode']. Hvis den er == 1 så skriv spørsmål. Trykk knapp, alt ok -> redirect til mode == 2 hvor spørsmålene settes, osv. Skjønner du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå