Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vannskader å råte, jeg leier. Si opp på dagen?


ignoreme

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Leiligheten jeg å min samboer leier har helt siden vi flyttet inn slitt med mye fukt, altså dogg på vinduer og det har "luktet" fuktig. Nå idag dro jeg frem en del av kjøkkenet å fant store vannskader, det vil si;

Mugg på veggen

Vann på veggen samt lister

Veggen bak tapeten er BORTE!

Veggen buler både inn og ut

Det lukter helt forferdelig!

 

Vi har bodd her siden 1 mai, vi flyttet vel først inn for fult i slutten av mai så vi har ikke bodd her lenge. Veggen det er snakk om er veggen som går ut i hagen og ender i ett hjørne.

 

Kan vi bli klandret for en slik skade? Kan jeg si opp på dagen pga fuktighetsskader og mugg på veggen? (Farlig boforhold)

 

Vi har også blitt pålagt av huseier og sette på varmeovner for å bli kvitt fukt problemet på vinduene. Blant annet kjøpte og monterte han en ovn på veggen på soverommet samt att vi har enn sånn oljeovn på 1800 watt som vi har plassert midt på gulvet i stua. Vi lufter ofte, noe huseier sier han har sett. Vi har også lamper som står på 24 timer i døgnet pga han mente det ville hjelpe mot fuktigheten. Hvem skal egentlig betale strøm for alt dette? Strømregninga vår gikk fra nesten 1000 kroner til 1800 kroner når vi begynte med alt det der.

 

Vi har standard kontrakt fra huseiernes landsforbund og utleier er medlem der.

 

Det finnes nesten ingen (alle er rundt 30 kvm store) hus/boliger/leiligheter til leie her vi bor da det er ett lite sted. Så hva skal vi gjøre her? Vi har ikke penger til og kjøpe for tiden da vi har byttet ut nesten alt vi eier til nye ting (hvitevarer, tv, pcer osv)..

 

Trenger hjelp FORT.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. det virker jo som om dere har ett godt grunnlag for å bryte leiekontrakten.

Ut ifra hva du beskriver, så bør det ikke bo folk i leiligheten før feilene er utbedret.

 

Det er også tvilsomt at problemet løses med noen varmeovner.

Her må det vel rives noen vegger, få ordnet med luftsirkulasjon +++.

 

Når det gjelder det helsemesige.

 

Jeg bodde selv i en kjellerleilighet i 14 måneder.

For å gjøre historien kort: Det ble problemer med fukt > Sopp/mugg godt skult bak soffa, skap etc. > Tre år med behandling hos øre-nese-hals spesialist > Lengre periode med utmattelse > kronisk: overfølsomehet i øreganger og nese >

Alt av klær, møbler kastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...