Gå til innhold

Skreddersydd dress i Trondheim


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har funnet ut at jeg er lei av engangsdresser for julebordssesongen og vil skaffe noe av mer kvalitet,

men klær er liksom ikke i mitt interesseområde og jeg trenger råd!

 

Har lagt av rundt 15k for en komplett dress med sko og slips etc, men har ikke peiling hvor jeg skal dra. Ønsker gjerne en Hugo Boss-dress.

 

Eneste jeg ikke går med på er omreisende thai-syersker som sender dressen på postordre, og butikken Bogart hvor jeg ble møtt med stygge blikk og 0 kundebehandling. De hilset ikke engang. Virker som Bogart fører en policy på å kun behandle de over 30.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, hvis du vil ha en skreddersydd dress er ikke Hugo Boss veien å gå. De har en egen kolleksjon som heter Selection tror jeg, som er masse dresser som skreddersys, men da må du til en Hugo Boss-butikk, og det finnes vel ikke i Trondheim. Vil uansett ikke anbefale deg det, siden du nok får mye mer for pengene om du går til en ordentlig skredder.

 

For det andre tviler jeg sterkt på om det er noen steder i Trondheim som kan skaffe deg skreddersydde dresser av tilfredstillende kvalitet. 15 000 blir nok også litt lite for en skreddersydd dress i god kvalitet. Bestemmer du deg for å spare litt mer kan jeg anbefale deg å dra til Oslo, til Ferner Jacobsen. Som sagt, 15 000 blir nok litt lite for å få en skreddersydd dress, men du får hvertfall en målsydd dress i meget god kvalitet.

 

Bestemmer du deg for å gå for det beste er nok desverre ikke Ferner godt nok heller. Da må du ta deg en tur til London. Her får du nok skreddersydde dresser ned mot 15 000 hvis du går til litt mer ukjente skreddere, i en kvalitet som hvertfall matcher det du får på Ferner, om ikke bedre.

 

Som du sikkert skjønner, det er mye å ta hensyn til, så hvis du gir litt mer info om hva du er ute etter osv blir det litt lettere å svare!

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Kjæresten min kjøpte seg en skreddersydd dress i Trondheim til kun 5500,- De hadde til 6500,- også, men vi syntes stoffet på denne var så spesielt og fint, at det ble den nye favorittdressen.

 

Kjæresten min er høy og slank, så det er helt umulig å finne en dress som passer, men det gjorde den hos BRIZ / House of Singles. Den sitter akkurat som vi ønsker at den skal. Vi fikk prøve en dress som passet nesten perfekt først, så fikk vi se hvilke justeringer som vi ønsket der og da. Og når dressen kom, så var den akkurat som vi fikk se i butikken. Alt er helt perfekt!!!

 

Anbefaler!! :D

Lenke til kommentar

Det er en særdeles stor forskjell på en skreddersydd dress (bespoke på engelsk) og målsøm (made to measure, MTM).

Forbes har en ganske kortfattet artikkel på dette som forklarer forskjellene; http://www.forbes.com/sites/quora/2013/01/16/what-is-the-difference-between-made-to-measure-and-bespoke/

 

De som reiser rundt og tar bestillinger er definitivt ikke skreddersydd, da det er en prosess som krever flere besøk og prøvetimer for å få et plagg som sitter perfekt. Det er ingenting som er ferdiglagd - hele mønsteret dressen kuttes ut av lages individuelt for hver kunde, mens målsøm/MTM bare modifiserer eksisterende mønstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...