Rotis Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Luer på å kjøpe denne. Den har gått langt men er utrolig velholdt og alle servicer fulgt punkt til prikke. Jeg har dog litt betenkeligheter med å gå til anskaffelse av en bil som har gått så langt. I tillegg kan jeg lese at det er mye styr og reparasjoner på disse 2,5 tdi'ene. Jeg kjenner personlig han som selger bilen og vet at han er bilperfeksjonist og skal ha alt perfekt så jeg vet at bilen er godt holdt. Jeg prøvekjørte den noen timer i går kveld og den kjentes utrolig tight og fin ut som annonsen også lover. Jeg er langt i fra noen bilmekaniker og har heller ikke særlig mye peiling på bil rent teknisk. Så jeg spør her om noen kan komme med sine synspunkter/råd på om hva du ville gjort hvis du var meg. Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde ikke kjøpt en så dyr bil som var godt så langt.. men om alle servicer å slikt er fulgt, så er det jo mulig at den er i topp stand. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg hadde ikke kjøpt en så dyr bil som var godt så langt.. men om alle servicer å slikt er fulgt, så er det jo mulig at den er i topp stand. Det er jo mye deilig bil for pengene og nettopp skiftet en god del dyre ting.. Og den er jo også langkjørt.. Tror jeg hadde slått til... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ighlight=kammer Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ighlight=kammer REgnet med at dette var skiftet når bilen var gått så langt. Men dette er vel et enda større problem med aut kasse. Her er det jo snakk om manuell.... Kanskje litt skeptisk til at den er tunet. Det er jo NM som gir denne slitasjen og NM økes vel en del når bilen er tunet opp mot 195 hk... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ighlight=kammer REgnet med at dette var skiftet når bilen var gått så langt. Men dette er vel et enda større problem med aut kasse. Her er det jo snakk om manuell.... Kanskje litt skeptisk til at den er tunet. Det er jo NM som gir denne slitasjen og NM økes vel en del når bilen er tunet opp mot 195 hk... Problemet er uavhengig av kasse og dreiemoment, og skyldes dårlig stål i kammene og/eller smøreproblemer. Hvilken type olje som er brukt har nok en del å si, samt hvordan bilen er kjørt (bykjøring vs langkjøring). Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ighlight=kammer REgnet med at dette var skiftet når bilen var gått så langt. Men dette er vel et enda større problem med aut kasse. Her er det jo snakk om manuell.... Kanskje litt skeptisk til at den er tunet. Det er jo NM som gir denne slitasjen og NM økes vel en del når bilen er tunet opp mot 195 hk... Problemet er uavhengig av kasse og dreiemoment, og skyldes dårlig stål i kammene og/eller smøreproblemer. Hvilken type olje som er brukt har nok en del å si, samt hvordan bilen er kjørt (bykjøring vs langkjøring). Akkurat. Men hvis det er byttet på denne bilen vil det da være av bedre kvalitet? Eller setter de inn samme dritten igjen... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Godt spørsmål. Jeg har hørt at de nye komponentene som er å få kjøpt er av en annen type med andre delenumre. Det er nok den eneste veien å gå, ettersom til og med de som har hatt bilen på service hos forhandler har opplevd dette. Familien til en venn av meg opplevde motorhavari under en Sverige-tur ved 80 000km. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei, har selv en 2001mod 2.5TDI A6 med automat så kjenner desse. Syntes bilen hadde gått litt for langt, tenk på et eventuelt videresalg om noen år. Ellers ser bilen bra ut med en bra utstyrsliste, 100.000 med 3mnd bruktbilgaranti er ikke allverden. Dieselpumpa er svakhet og jeg ser det er skifta på denne og det er bra. Ville bedt om en tilstandsrapport på kamakslinger før et eventuelt kjøp ivertfall, V6 spiser kamaksler til frokost =) Hadde jeg vert deg ville jeg funnet en 01-02 modell med km på ca 150000 til ca 170.000-180.000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå