Glenn Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei! Har siden jeg fikk NextGenTel, hatt problemer med stabiliteten. Plutselig mister jeg nettet, for å så komme opp igjen innen samme minutt. Veldig irriterende i grunn. Har vært i kontakt med kundeservice en del ganger nå, og har satt hastigheten ned, uten at det hjalp noe særlig. I routeren, 546i, har jeg følgende verdier: Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.214 / 12.131 SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 12,5 / 10,5 Er det ikke slik at jo høyere signalmargin, jo bedre? Er den grei nok? Kan legge til at jeg har vært i kontakt med KS på telefon nå, og han mener det er modemet som tuller. Har i det siste også merket periodiske restarts, så skal få nytt modem. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt med hastigheten iforhold til signalmargin, eller hva? Hva tror dere? Har lest at NGT har hatt en del klager på routerne sine.. Får håpe det blir mer stabil med ny router av samme slag. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Hadde det problemet i starten.KS hadde tydeligvis ikke peil på hva de snakka om eller kunne finne ut av problemet.Fikk sikkert tilsengt 4-5 modemer.Samme utfall som hos deg. Ble til slutt dritlei og sa at de skulle få fixa det ellers bytter jeg til noe annet.2 dager senere var montøren her og fixa problemet.Vet ikke helt hva han gjorde, men linja har vært dønn stabil i flere år nå. Har ST 585 SN margin : 16,5 / 10,0 Endret 30. oktober 2009 av janaha Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Er det noen med Nextgentel som kan ta en tracert til live.xbox.com den er helt ubrukelig her fra Bergen. Sporer rute til live.xbox.com [65.55.42.141]over maksimalt 30 hopp: 1 <1 ms <1 ms <1 ms buffalo.setup [10.0.0.1] 2 230 ms 220 ms 221 ms 1.80-202-114.nextgentel.com [80.202.114.1] 3 241 ms 262 ms 247 ms 151.84-48-2.nextgentel.com [84.48.2.151] 4 277 ms 293 ms 276 ms 69.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.69] 5 285 ms 302 ms 316 ms 80-202-2-74.dd.nextgentel.com [80.202.2.74] 6 324 ms 338 ms 329 ms 178.84-48-4.nextgentel.com [84.48.4.178] 7 330 ms 380 ms 357 ms oso-b2-link.telia.net [213.248.92.57] 8 383 ms 386 ms 381 ms kbn-bb1-link.telia.net [80.91.254.235] 9 130 ms 129 ms 118 ms nyk-bb1-link.telia.net [213.248.64.22] 10 164 ms 178 ms 166 ms ash-bb1-link.telia.net [80.91.248.184] 11 195 ms 211 ms 223 ms microsoft-ic-119510-ash-bb1.c.telia.net [213.248 Hundrevis av ms i ping duger jo bare ikke. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1 2 5 ms 5 ms 6 ms 1.xx-xxx-xxx.nextgentel.com [xx.xx.xxx.x] 3 11 ms 12 ms 12 ms 217-13-0-37.dd.nextgentel.com [217.13.0.37] 4 11 ms 11 ms 11 ms 69.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.69] 5 11 ms 11 ms 11 ms 80-202-2-74.dd.nextgentel.com [80.202.2.74] 6 11 ms 11 ms * 178.84-48-4.nextgentel.com [84.48.4.178] 7 11 ms 11 ms 11 ms oso-b3-link.telia.net [80.239.193.93] 8 19 ms 19 ms 19 ms kbn-bb1-link.telia.net [80.91.254.235] 9 105 ms 108 ms 106 ms nyk-bb1-link.telia.net [80.91.249.24] 10 116 ms 116 ms 116 ms ash-bb1-link.telia.net [80.91.248.184] 11 146 ms 220 ms 202 ms microsoft-ic-119510-ash-bb1.c.telia.net [213.248.89.18] Bor i Bergen her, ser at problemet sanynligvis ligger i at serveren til Xbox Live ligger i USA, så blir feil å trace til en .com adresse. Ut i fra tracerten du har så ser det ut som om pingen starter på din linje, så enten så har du et åpent nett (trådløst) og det er flere som sitter på samme nett, ellers så må du restarte ruteren (harware resett), evt få byttet denne ut i en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå