Smooth Ceiling Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Hei, en venn har tenkt å kjøpe en ny laptop, og ønsker helst å kjøpe en DELL, da det er merket han eier i dag. Han kikket først på en Inspiron 15, men ble mer interessert i en XPS 1640 etter at jeg hadde kikket litt på DELLs hjemmeside og sett at de kjører en rabattkampanje for den. Samlet er prisen på den konfigurerte XPS 1640 Kr. 10.870,-. Min venn er en godt voksen bruker som ikke har behov for å kjøre noen form for (krevende) spill på den, så jeg antar at HD4670 skjermkortet er godt nok? Han har en solid bæreveske for sin gamle Inspiron 6000 samt en trådløs mus, og han er veldig bestemt på å ikke ville ha en større skjerm enn denne løsningen. LED har ingen betydning for ham, og han ønsker heller ikke Blu-Ray. Han har ikke behov for Win7 Ultimate, så jeg valgte Home Premium 64-bit. Hvor "future proof" er RAM brikkene, CPU, HD og grafikkløsningen? Det bør holde i minst 4-5 år fremover. Han er som nevnt ingen gamer, men avanserte nettsider krever mer og mer av en PC i disse dager. Det er to forskjellige WiFi kort tilgjengelig for denne konfigurasjonen, og jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen på de annet enn fysisk omfang (?). På forhånd takk for svar Spesifikasjoner er som følger: Grunnleggende Intel® Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz) Operativsystem Ekte Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Norsk Minne 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] Tastatur Internal Norwegian Qwerty Keyboard Videokort 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card Harddisk 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive ptiske enheter Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive(Software install, no media) Trådløst nettverk Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio XPS 16 Gedis Bundle-referanse N11X1606 Standard garanti 1 year of coverage included with your PC Support Tjenester 1 års dekning følger med PC-en Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk Bestillingsinformasjon Studio XPS 16 Order - Norway Primærbatteri Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh) Bærevesker No Carry Case Dell mediepakke for system Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) Kamera Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning Accidental Damage Support Ingen Accidental Damage Support Online Backup DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB i 1 år Tyveribeskyttelse FailSafe® tyveribeskyttelse – spor og beskytt stjålne eller forsvunne bærbare PC-er – kostnadsfri prøve i 30 dager TV-tuner og fjernkontroll Ikke integrert TV-tuner (MLK-base) Merkelapper Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo LCD Bakdeksel i svart skinn: 15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD WLED-skjerm DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic Microsoft-programmer Microsoft® Works 9.0 - norsk Sikring av datamaskinen McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Norwegian Strømforsyning 90W AC Adaptor (Edit: fikset tekst-formattering) Endret 30. oktober 2009 av Sundiver Lenke til kommentar
på jordet Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Holder i massevis. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Takk for svar, luddis. Jeg oppdaterte status med min venn i går, og det viste seg at han allerede hadde bestilt den (rabatten går ut i dag). Hans gamle maskin er pinefullt treg, og etter å ha kikket litt rundt ang. spesifikasjonene, er jeg også sikker på at denne modellen vil være mer enn godt nok for hans bruk Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Håper Kr. 10.870,- var før rabatt. Ellers så er det ganske dyr pris for nevnte spesifikasjoner. Annet enn det så blir han sikkert fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå