tore- Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har en compaq pc jeg skal prøve å få freebsd på. Relevant tråd: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=924064 Problemet er at jeg ikke får bootet kern.flp disketten fra pcen, andre oppstartsdisketter, som f.eks compaq sine egne, fungerer fint. Men ikke freebsd 4.8 sin. Null reaksjon. Tips? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Du kan vel alltids forsøke å boote fra CD. Du finner en FreeBSD 4.8 Mini-iso på snaut 200MB på nettet! Men egentlig litt rart at den ikke tar diskett, booter forresten disketten på en annen maskin da? Compaq er no`sære greier! Lenke til kommentar
tore- Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Hovedkortet støtter ikke booting fra cdrom. Er det mulig å boote en win98 diskett, for så å boote en bsd diskett? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hovedkortet støtter ikke booting fra cdrom. Er det mulig å boote en win98 diskett, for så å boote en bsd diskett? Du har jo linloader.exe da, men jeg vet ikke om den funker med FreeBSD... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Flytt harddisken over til ei nyere maskin som kan boote fra cd. Sett den inn som primary master. Installer. Flytt harddisken tilbake til compaq-maskina og sett den som primary master. Voila! Det eneste du må passe på er plasseringen av harddisken, slik at nummereringa i /etc/fstab blir riktig. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Det er jo så genialt at det kanskje fungerer. Men vet ikke om den klarer å boote fra disken, det får jeg bare håpe på. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg fant ut noe merkelig her, den klarer å boote bare.i fra slackware, men ikke kern.flp fra freebsd. Samme diskett, og jeg klarer å boote til bsd på en annen pc. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Bare prøv harddisk-trikset. Det tar kun kort tid å kjøre inn en minimal install, og mer trenger du neppe. FreeBSD lar seg i alle fall kjøre på den maskina: http://www.google.com/search?q=5726+%22Com...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Hm, har fått litt problemer med å klare å boote fra harddisken. Må få prøvd å lage en bootdisk med kernelen på, som viser hvor alle partisjonene ligger og slikt. Tips til hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det tror jeg blir svært vanskelig. Blant annet må du lage en egen kernel på > 1.44 mb. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Tror ikke det skal være så vanskelig. Kom til å tenke på noe, jeg brukte XOSL som bootloader før, skal se om jeg får det til å fungere med denne. Link: http://www.xosl.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå