Verbal Hologram Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Hei vil teste ut ubuntu igje når som den nye versjonen kom. Har hatt ubuntu før da funket det supert. Hadde windwos vista igår så lastet jeg ned den nye ubuntu 9.10 i dag. Men nettverket er utrolig ustabil. Får heller ikke full kjegler når ruteren er 5 meter unna. Når jeg feks laster ned en torrent hopper den fra 800 til 1,5 til 700. Når jeg tar speedtest klikker hele greia hopper fra 8 til 2 til 5 til 4. Er det noen drivere jeg trenger? Jeg vil ikke snu fra ubuntu pga dette. Pcen jeg er på er en Acer Aspire 5536g. Her mener jeg det trådløse nettverket. EDIT: Kan også legge til at jeg heletiden detter fra det trådløse nettverket. Endret 30. oktober 2009 av The-One Lenke til kommentar
JAH Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du kan jo se på Hardware drivers i system om det er no alternativ tilgjengelig. Har også en Acer (D250) med atheros kort.Madwifi driverne var HELT ubrukelige, så jeg brukte ath5k.Dette var på 9.04.Nå har jeg ikke noe valg i HW drivers. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Har vært der. Fant bare en driver installerte den det var ikke wireless. Så den fant ingen drivere til wireless. Utrolig dumt at jeg må tilbake pga dette Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 ser ut som NDISwrapper og windriver kan være løsningen. testet det? Lenke til kommentar
berland Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det kan være nyttig å vite hvilken nettverkschip du har i maskinen din. Kan du skrive hva som kommer ut av kommandoen lspci | grep Network Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 06:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01) Dette var med internet kabel i pcen. Må jeg ta ut kabelen når jeg tar testen? Lenke til kommentar
berland Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er mulig at denne buggen https://bugs.launchpad.net/linux/+bug/414560 biter deg. Denne buggen biter meg litt, i form jeg av og til mister nett i noen sekund (jeg har akkurat samme trådløschip som deg). Den slår kanskje verre ut hos deg? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Antar det siden detter ut heletiden. Detter ut midt i en youtube video. Men nei jeg går tilbake til vista. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Du kan jo prøve NDISwrapper som Marsan nevnte inntil feilen blir fixet. Iflg launchpad så bruker flere der det som en midlertidlig løsning... Lenke til kommentar
berland Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg ville forsøkt å bytte ut NetworkManager med wicd først, før jeg prøvde å bytte ut selve driveren. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Jeg hadde også masse problemer med nettverk i ubuntu. Jeg fant faktisk ikke trådløse nettverk i det heletatt. Mint fungerer langt bedre for min del. Edit: Bruker en Acer Aspire 7520G Endret 15. november 2009 av g_knap Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det er mulig at denne buggen https://bugs.launchpad.net/linux/+bug/414560 biter deg. Denne buggen biter meg litt, i form jeg av og til mister nett i noen sekund (jeg har akkurat samme trådløschip som deg). Den slår kanskje verre ut hos deg? Har du prøvd å installere denne: "linux-backports-modules-karmic-generic" ? Ligger i pakkebrønnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå