Gå til innhold

Grise kjøring på privat vei

Phyltre

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg eier en vei stubb som en annen husholdning og noen hytte eiere benytter. Jeg har frivillig hatt ansvaret med velikeholdet av veien. På denne veien er det ikke all verdens trafikk og legger fort merke til ting. Naboen har noen barne barn som nylig har fått lappen med ditto kompiser. Er luta lei av å snakke til naboen om å be dem roe ned farten på veien, er tross alt ikke noen europa vei standard. Holdt senest i dag på å bli meid ned av en råkjørende bilist, mens jeg var ute å gikk tur med kona og minstemann.

Lurer på om Jeg bare burde gå til politiet å anmelde saken ?

Dritt lei råkjøringa

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det en som gjorde rett i nærheten av der jeg vokste opp, og han som kjørte mista lappen p.g.a psyken etterpå..

Dokka fløy et godt stykke, og du hadde ikke sjangs til å se at det var en barnevogn han hadde kjørt på.

Ellers så kan jeg nevne fartsdempereneav typen de har i Voss (sett reklamen anyone?)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Vil nenve at jeg har allerede laget en improvisert fartsdump nær husene her med liten effekt bom har vært utprøvd tidilgere med det resultat at den til slutt ble fjernet pga sinte hytte eiere. Muntlige advarsler har blitt gitt i bøtter og spann uten effekt.

Så ja det blir vel en politi anmeldelse

Lenke til kommentar

Kunn 3 ting å gjøre, ha alle reg nr'ene, film grisekjøringen, dra til politiet personlig med regnrene og filmen/filmene, da skal du se at det blir stopp på grisekjøringa. da tar sikkert politiet seg en tur å har en liten fartskontroll eller noe.

forresten, skjer dette hele uka eller er det kunn i helgene? og hvor lenge har de ungdommene hatt lappen? hvor mange biler er det som grisekjører?

jeg ville også sakt ifra til hyttefolkene at du kommer til å annmelde de som kjører som idioter. det kan du si bare for å skremme demm litt, og roer de seg ikke så annmeld det.

og 30 skilt kan du sikkert få satt opp ja.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Dersom ikke naboen klarer å ta en muntlig beskjed om å roe ned farten, og du ikke får laget fartsdempere av noe slag, er det ikke annet å gjøre enn å gå til Politiet. Får håpe du får mer hjelp enn et brev i posten som forteller at saken er henlagt i henhold til bevisets stilling. Sånn sett kan det godt hende at det er en fordel å filme råkjøringa.

Lenke til kommentar

2"x4" på tvers skremmer nok uten å gjøre (store) skader på bilen så du slipper å få noe pes for skadeverk på annen manns eiendom..

I det du kjører over den så vil den gjerne sprette opp i kanalene/gulvet og smelle, samtidig som det er mindre behagelig når du treffer den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...