Phyltre Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Saken er den at jeg eier en vei stubb som en annen husholdning og noen hytte eiere benytter. Jeg har frivillig hatt ansvaret med velikeholdet av veien. På denne veien er det ikke all verdens trafikk og legger fort merke til ting. Naboen har noen barne barn som nylig har fått lappen med ditto kompiser. Er luta lei av å snakke til naboen om å be dem roe ned farten på veien, er tross alt ikke noen europa vei standard. Holdt senest i dag på å bli meid ned av en råkjørende bilist, mens jeg var ute å gikk tur med kona og minstemann. Lurer på om Jeg bare burde gå til politiet å anmelde saken ? Dritt lei råkjøringa Endret 30. oktober 2009 av Phyltre Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det en privat vei, som du eier, bør du jo i ganske stor grad kunne sette regler for kjøringen der. En bom er vel temmelig effektivt? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Det har vært prøvd tidligere. Har registrerings nr på nevnte bil, som jeg har også observert drive å sladde å herje på. Sitter å vurderer om det er noen vits i å anmelde forholdet til politiet Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ville tatt kontakt med vedkommende og lagt frem mitt syn på saken først, skjer det igjen da ville jeg vurdert anmeldelse Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er vel sånn sett greit overfor vedkommende å gi en advarsel eller to først ja.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Et 30-skilt og noen improviserte fartsdumper burde vel gjøre nytten .. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Let frem videokamera og film, lever filmen til politiet. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Still deg i vegkanten litt ute av syne med en barnevogn og en dukke oppi. Når gutta kommer i full fart dytter du barnevogna ut i veien, og lar sjokket gjøre resten. Endret 30. oktober 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det var det en som gjorde rett i nærheten av der jeg vokste opp, og han som kjørte mista lappen p.g.a psyken etterpå.. Dokka fløy et godt stykke, og du hadde ikke sjangs til å se at det var en barnevogn han hadde kjørt på. Ellers så kan jeg nevne fartsdempereneav typen de har i Voss (sett reklamen anyone?) Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Takker for svar. Vil nenve at jeg har allerede laget en improvisert fartsdump nær husene her med liten effekt bom har vært utprøvd tidilgere med det resultat at den til slutt ble fjernet pga sinte hytte eiere. Muntlige advarsler har blitt gitt i bøtter og spann uten effekt. Så ja det blir vel en politi anmeldelse Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Kunn 3 ting å gjøre, ha alle reg nr'ene, film grisekjøringen, dra til politiet personlig med regnrene og filmen/filmene, da skal du se at det blir stopp på grisekjøringa. da tar sikkert politiet seg en tur å har en liten fartskontroll eller noe. forresten, skjer dette hele uka eller er det kunn i helgene? og hvor lenge har de ungdommene hatt lappen? hvor mange biler er det som grisekjører? jeg ville også sakt ifra til hyttefolkene at du kommer til å annmelde de som kjører som idioter. det kan du si bare for å skremme demm litt, og roer de seg ikke så annmeld det. og 30 skilt kan du sikkert få satt opp ja. Endret 30. oktober 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Fartskontroll på privatvei kan du nok se langt etter.. Har prøvd å få politiet til å ha kontroll utenfor den lokale barneskolen p.g.a all idiotkjøringa, men det er visst ikke lønnsomt nok Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Legg tjukke tau som fartsdumper, det burde fungere bra. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Alternativt en 2"x4" på tvers Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Dersom ikke naboen klarer å ta en muntlig beskjed om å roe ned farten, og du ikke får laget fartsdempere av noe slag, er det ikke annet å gjøre enn å gå til Politiet. Får håpe du får mer hjelp enn et brev i posten som forteller at saken er henlagt i henhold til bevisets stilling. Sånn sett kan det godt hende at det er en fordel å filme råkjøringa. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Kast ut spikermatte neste gang du hører dem Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) BETONGfartshumper på 40 cm høyde FIRKANTETE, tipper det blir den beste løsninge. da er de fri for bil:D eller annmeld dem og saksøke dem eller noe sånt og lag en rettsak or what ever Endret 31. oktober 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 2"x4" på tvers skremmer nok uten å gjøre (store) skader på bilen så du slipper å få noe pes for skadeverk på annen manns eiendom.. I det du kjører over den så vil den gjerne sprette opp i kanalene/gulvet og smelle, samtidig som det er mindre behagelig når du treffer den Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Viss han eier veien kan han vel forvalte den på hvilket som helst vis han vil? "Intruders will be shot" skilt kan du sette opp og skyte de som kommer med paintball gevær. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Siden det var vei inn til flere hytter, så regner jeg med det ikke er en vei han eier ene og alene.. Og bom funker ikke det heller, av samme grunn, var det ikke sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå