Gå til innhold

HWBOT Country Cup 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og stram inn timingsene på minnet så mye du kan på så høy fart som mulig;)

Man kan dra ned tiden litt på det.

Har du prøvd memset?

Nei aldri prøvd memset, er ikke god på klokkin av minne.

Har 3x2GB HyperX 2000MHz nå.

Kan jeg bruke Xeonen i Superpi konkuransen?

Det er jo en Bloomfield er det ikke?

Endret av minhund
Lenke til kommentar
og stram inn timingsene på minnet så mye du kan på så høy fart som mulig;)

Man kan dra ned tiden litt på det.

Har du prøvd memset?

Nei aldri prøvd memset, er ikke god på klokkin av minne.

Har 3x2GB HyperX 2000MHz nå.

Kan jeg bruke Xeonen i Superpi konkuransen?

Det er jo en Bloomfield er det ikke?

 

Alt som går på X58 er lov etter det jeg har forstått:)( ikke Gulftown da, men ellers er resten Bloomfield)

Har du de med digre heatspreadere på? minnet altså

Angående memset så lar det programmet deg styre det i win, så du kan prøve med engang om det gir bedring eller ikke.Superpi 1m er greit og bruke da.

Jeg suger på og forklare slike ting så søk etter en guide om minneklokking på I7;)

Og hva som er viktig osv.

Lenke til kommentar
og stram inn timingsene på minnet så mye du kan på så høy fart som mulig;)

Man kan dra ned tiden litt på det.

Har du prøvd memset?

Nei aldri prøvd memset, er ikke god på klokkin av minne.

Har 3x2GB HyperX 2000MHz nå.

Kan jeg bruke Xeonen i Superpi konkuransen?

Det er jo en Bloomfield er det ikke?

 

 

PiFast ranking (open, ends on 18 nov)

Limitations:

 

* Only use processors based on the Bloomfield (eg. Core i7 Extreme 965) core.

* Please attach a picture of your overclocking rig.

* CPU multiplier must be equal to or lower than X20

 

ALLE Bloomfield cpuer er tilatt,så det er bare å klokke iveg med Xeon din. Husk bare på å skru av turbo i bios og ha MAX x20 multiplier.

Memset kan lastes ned HER

Lenke til kommentar
Holder på å desperat prøve ressurecte NF7'n min :lol:

 

Langt fra konkurransedyktig (athlon XP2600+), men jeg skal hvertfall se om jeg klarer få liv i den så jeg kan være med!

 

 

Hvordan går det med PiFast? Er i7 gjengen i full gang?

Fett ... Har børsta støvet av mitt gamle NF7 S v2. Litt oldschool overklokking . Putter vel fasen på x4 965 også. Amd overklokking er favoritten her hjemme.

Lenke til kommentar

Slappt i nasjonskampen denne uka

 

At this point, any score will get you points. And I mean ANY Bloomfield score; get an average for your country and you get points.

 

Men jeg regner med folk sitter og blåholder på resultata til siste time, etter at russerne hoppet inn og tok ledelsen i første steg i de siste timene :)

 

Regner med både russerne og amerikanerne blir å finne høyt på lista når onsdagen er gått og status skal gjøres opp.

Lenke til kommentar
Slappt i nasjonskampen denne uka

 

At this point, any score will get you points. And I mean ANY Bloomfield score; get an average for your country and you get points.
:thumbup:

 

Men jeg regner med folk sitter og blåholder på resultata til siste time, etter at russerne hoppet inn og tok ledelsen i første steg i de siste timene :)

 

Regner med både russerne og amerikanerne blir å finne høyt på lista når onsdagen er gått og status skal gjøres opp.

Får håpe det er det folka her planlegger. Under quad runden virka det jo bare som folk venta til i7 runden skulle starte så de kunne pumpe på med worldrecords....

 

gogo

Lenke til kommentar

Noen generell oc tips for de som skal delta med i7:

 

Dette er generelt en kamp om hvem som har best hk, med max 20 på multiplier blir kampen avgjort av om hk/cpu klarer nok bclk. De aller fleste D0 cpu'er bør klare fra 4.4 og oppover på luft, så det blir max bclk som stopper dere.

 

Pga 20 mp vil man ha 220 bclk på 4.4, 230 bclk på 4.6 osv.

Med mindre man har veldig god uncore på cpu'en bør man unngå å bruke 10 mem mp, fordi du da vil måtte kjøre uncore på samme mhz som cpu. 8 på mem mp og 16-18 mp på uncore anbefales.

 

For å klare maks bclk bør man sette pci bussen til over 100, 103-110 pleier holde for opp mot 230 bclk.

I tillegg må man vanligvis gi litt mer volt på IOH, 1.2-1.3v bør holde.

Har man Clock Skew og IOH Skew valg i bios bør disse også brukes, jeg kjører med 500ps på clock skew og max på ioh skew.

 

Win XP gir vanligvis litt bedre resultat enn Win 7, men hos meg er faktisk også Win 7 Build 7100 ganske rask.

 

Her er maks jeg klarer med mitt hk (GB X58 Extreme):

pifast%204640%201819.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...