theDurkan Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Idemyldring; Hvor mye varme og energi tror du at genereres i og rundt håndkontrollen din når du spiller? Hva hvis denne energien kunne brukes til å lade kontrollen? For det blir jo en del risting på kontrollene under spilling. Eventuelt putta ett slags stempel på joystickene, som ved bevegelse dro igang en slags generator? Og varmeoverføringen fra hendene må da være mulig å føre over til ren elektrisistet? Nå er jeg ikke noe teknisk geni, men burde det ikke være mulig at dette skulle fungere? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Varmen kan ikke utnyttes med mindre du har et kald reservoar, altså et område som har lavere temperatur enn det varme. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Men bevegelsene når man rister på kontrollen eller slenger den veggimellom kan godt la seg gjøre til å lade kontrollen. Nesten pussig at Nintendo ikke gjorde dette med Wiimoten, har fungert fett på klokker hittil.... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Men bevegelsene når man rister på kontrollen eller slenger den veggimellom kan godt la seg gjøre til å lade kontrollen. Nesten pussig at Nintendo ikke gjorde dette med Wiimoten, har fungert fett på klokker hittil.... Klokken skal ikke sende et radiosignal til en mottaker. Bare tenk litt på normal størrelse på klokkebatterier, en klokke trenger tilnærmet ikke strøm sammenlignet med en håndkontroll. Uten å overdrive kan en trygt si at håndkontrollen bruker over 1000 ganger mer energi enn klokken. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Men bevegelsene når man rister på kontrollen eller slenger den veggimellom kan godt la seg gjøre til å lade kontrollen. Nesten pussig at Nintendo ikke gjorde dette med Wiimoten, har fungert fett på klokker hittil.... Klokken skal ikke sende et radiosignal til en mottaker. Bare tenk litt på normal størrelse på klokkebatterier, en klokke trenger tilnærmet ikke strøm sammenlignet med en håndkontroll. Uten å overdrive kan en trygt si at håndkontrollen bruker over 1000 ganger mer energi enn klokken. Men det betyr vel ikke at teknologien i selvopptrekkende klokker er begrenset til å kun klare å produsere nok strøm til å få en klokke til å snurre? Vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis, men vil jo være logisk at en klokke ikke trenger å produsere mer strøm enn det er behov for til batteriet, men at det skulle være fullt mulig å forstørre hele prosessen da man har litt større plass i en kontroll? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ja, klokker med "perpetual motion" lager mye mer strøm enn de trenger, siden de skal kunne klare å ligge litt stille uten å stoppe, f.eks. om natten når de ligger stille på et nattbord eller bare holder armen stille i en periode. En Wiimote trenger ikke å være på når du ikke bruker den, og når du bruker den generer du strøm hele tiden. Dessuten kan man nok lett skvise inn seks slike snurregreier som Tissot bruker inn i rommet til batteriet på Wiimoten. Fattern har en slik klokke og det som genererer strømmen er ikke store sakene. Dessuten kan man nok bruke litt andre deler som er i stand til å produsere mer strøm enn de som brukes i klokkene. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Bare for å gi dere noen tall: Typisk quartz klokke trekker ~1-10uA (mikro ampere) Typisk IEEE 802.15.4 sender (som brukes i spillkontrollere) ~10mA-20mA under sending. Og kanskje ~20uA i sovemodus. I tillegg skal disse kontrolleren også ha elektronikk som leser bevegelsene og mikrokontrollere som oversetter disse analoge data og sender til selve spilleenheten. Jeg sier ikke at det er umulig i fremtiden, men med dagens teknologi er det. Bare tenk på hvor ofte kontrolleren faktisk må sende data for at du skal ha god respons. For ikke å snakke om prisen. At vi kan komme til å se slik teknologi i fremtiden dog er fult mulig. Lenke til kommentar
klevn Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Min kontroll har evig strøm! Den bruker en lite kjent oppfinnelse av Thomas Edison fra 1800-tallet kjent som Kabel . Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Min kontroll har evig strøm! Den bruker en lite kjent oppfinnelse av Thomas Edison fra 1800-tallet kjent som Kabel . Kjempe smart Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Min kontroll har evig strøm! Den bruker en lite kjent oppfinnelse av Thomas Edison fra 1800-tallet kjent som Kabel . Sykt vanskelig når du spiller Wii da Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Men etter litt lesing på Wikipedia angående disse snurregreiene i klokker, så lager de nok strøm til at klokken kan ligge stille i et par måneder uten å stoppe. En wiimote ligger skjeldent stille i et par måneder mens man spiller. Vil ikke påstå at det skal funke 100%, men det hadde allikevel vært gøy å prøve, hvis noen har noen slike klokker å avse og en Wii å prøve det på. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Vel, Wiimoten er litt større enn en klokke, trenges 2 batterier (AA) for å drive den, og de varer heller ikke så lenge om du spiller mange timer om dag. Er derfor jeg har oppladbar Wii mote, som står i laddere når den ikke er i bruk. Som det er nevnt tidligere, i fremtiden, ja, men per dagens tekonologi er det ikke mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå