Gå til innhold

Komplett Superweekend-tråden

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe bug med systemet i dag? Skal bestille 2 stk psu, men for en fraktpris!

Kjøper jeg 1 psu, blir frakta 91 kr, noe som er riktig. 2 stk koster 182 kr. Kjøper jeg 5 stk. psu blir frakta på gode 455 kr!!

Koster da ikke mer å sende 1 kontra 2 stk.

Frakt koster ofte etter vekt.

PSU'er er ofte ganske tunge.

Les og lær :p

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2010.cms

Norgespakken eksempel:

Inntil 10 kg Kr. 145,-

10-25 kg Kr. 224,-

25-35 kg Kr. 303,-

Komplett.no må jo tjene litt på frakta de også :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er klar over fraktprisene på Posten, men det får da være måte på hvor mye en psu veier. Merkelige greier, kjøper jeg på ordinær måte (ikke salg) betaler jeg aldri over 100-110 kr for 2 stk psu. Kjøper jeg et kabinett og 2stk psu blir frakta ca 300 kr. Dette gjelder Komplett.

Men 5 stk psu på superweekend blir 455 kr :!:

Hvis Komplett skal "ta inn igjen" sine tilbud på denne måten, kan det igrunn være det samme med noe kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over fraktprisene på Posten, men det får da være måte på hvor mye en psu veier. Merkelige greier, kjøper jeg på ordinær måte (ikke salg) betaler jeg aldri over 100-110 kr for 2 stk psu. Kjøper jeg et kabinett og 2stk psu blir frakta ca 300 kr. Dette gjelder Komplett.

Men 5 stk psu på superweekend blir 455 kr :!:

Hvis Komplett skal "ta inn igjen" sine tilbud på denne måten, kan det igrunn være det samme med noe kjøp.

en pc power & cooling 1200w f.eks veier 3.2 Kg boxed. 10 av dem så blir det litt vekt iallefall :p

Har nå sjekket med forskjellige strømforsyninger og valgt flere stykker for å se på fraktkostnader. Det blir IKKE dyrere med superweekend tilbudsvarer enn andre varer når man ser på vekt.

Så her må du ha tullet med noe...

Pic-up-point er jo det beste da. 39kr i frakt UANSETT hvor mye du kjøper :mrgreen:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Godt mulig det har skjedd en forandring i fraktpriser nå nylig. Har ca 80 bestillinger på Komplett hittil i år, og vet litt hva jeg har betalt i frakt før.

Men samma det, bare å stå over kjøpet :)

Siden du har så mange bestillinger på komplett, så er det jo en smal sak å sjekke hva du har betalt for frakt av f.eks en tung sending. Kabinett etc.

Her må du legge alle korta på bordet :p Har du først sagt A, så må du si B :tease:

Eksempel:

Cooler Master HAF 922. Vekt 8.7 kg -->Posten Servicepakke 189.80 inkl. mva. uten postoppkrav.

Corsair HX 1000W PSU. Vekt 3.44kg --> Posten Servicepakke 97.50 inkl. mva. uten postoppkrav

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Pic-up-point er jo det beste da. 39kr i frakt UANSETT hvor mye du kjøper :mrgreen:

Men tilgjengeligheten er jo elendig med usle 2 leveringssteder i hele landet. F.eks er det 1646,7 km og beregnet 24 timer og 10 minutter kjøretid fra meg til det nærmeste leveringsstedet. De mest uheldige (Vardø) har 2426,6 km og 35 timer og 31 minutter. Hver vei. Det blir ikke akkurat lønnsomt å spare den portoen. Jeg tror faktisk det er svært få som har så kort vei at det lønner seg å bruke leveringsstedene fremfor posten/bring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...