Gå til innhold

Komplett Superweekend-tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke noe denne helgen..

 

Fler enn meg som kan huske da komplett hadde sånne "times-tilbud" for tja et år siden eller noe slikt?

Harddisk på 160GB til 90 kroner, gamingmus til 25,- (bruker min den dag i dag microsoft x5 sidewinder elns.) og en del annent.

En slik dag vill jeg gjerne se igjen! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Bare det ikke blir like latterlig som Netshop sine timestilbud.

 

Fin pris på miniprosjektor... fristende selv om jeg ikke egentlig har bruk for.

Lenke til kommentar
Må le, Komplett.no svarer på det som passer dem og ikke all kritikken her inne...

 

Hei,

 

Vi velger å holde en lav profil på særlig support/klagesaker, da vi ikke ønsker å ta jobben fra vårt kundesenter. For oss er det viktig at alle kundehenvendelser kommer inn i de riktige kanaler, derfor ønsker vi dialogen via e-post og/eller telefon. :-) Når det gjelder kritikk så er det ikke nødvendigvis alltid vi har/ønsker å komme med tilbakemelding.

 

Hvilken kritikk er det du savner tilbakemelding på?

 

//Marius

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meget godt att dere ikke ønsker å svare på alle spørsmål på ett åpent forum. Skjønner også att dere har hatt kunder dere ikke ønsker å diskutere åpent med. Men, dere har nå blandet dere inn på dette forumet og under akkurat samme kategori som denne tråden ligger i finner man tråder dere burde ha svart på spørsmål i når dere først er her inne. Da snakker jeg om spørsmål dere fint kunne ha svart på uten att det innebærer personlige opplysninger av noen grad.

 

Uten å henge ut en tråd kan vi ta denne som ett eksempel: Kunde som klager på servicen, att dere ikke ønsker full diskusjon her skjønner jeg, det gjør de fleste. Att trådstarter ikke kan løse problemene med dere og ønsker sympati fra ett forum er en ting, men denne tråden havner høyt oppe på google sin søkemotor, bare så det er klart.

 

Andre tråder inneholder skryt, ros eller rene spørsmål der trådstarter gjerne er for lat (Fy skamme seg) til å kontakte dere.

 

Men ett par gjentatte spørsmål jeg stadig finner flytende rundt her er;

Hvorfor er servicen deres i fritt fall?

Hvorfor har dere ikke prosent tegn på varer med lav % på tilbud? (Bare se på weekend tilbudet nå, problemet er der).

 

Begge disse spørsmålene stilles om og om igjen, særlig det første.

Klart det er en sak hvor dere må velge om dere vil uttale dere eller ikke, men når kritikken er kras fra mange hold og dere ER å finne på forumet, så setter dette ett dårlig tegn til dere.

 

Ellers er det faktisk bra dere holder tilbud, mange som har sluttet med det, så dere trekker nok noen kunder der :)

 

Edit: Leif

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Mreinha:

 

1) Det er litt vanskelig å svare på en ubegrunnet påstand om at vår service er i "fritt fall", når de fleste av våre kunder forteller oss det stikk motsatte. Vi kan selvsagt også gjør feil, men de fleste tilbakemeldinger fra våre kunder fremhever vårt service-nivå. Mot slutten av fjoråret ble vi da også kåret til Årets servicebedrift av P4 og Gulesider.no - noe som i allefall ikke kan tolkes i negativ retning. I våre kundeundersøkelser er service blant de områdene vi scorer aller høyest på, og de fleste forum og webshop-rates konkluderer med det samme.

 

Se forøvrig også Norsk Kundebarometer hvor vi fra 2008 til 2009 klatret fra 13. til 9. plass (kundetilfredshet). Mer om hvordan denne undersøkelsen utføres her.

Norsk Kundebarometer - Tilfredshet 2008

Norsk Kundebarometer - Tilfredshet 2009

 

Vi kan uansett love deg og andre kunder, at vi hver dag bestreber oss på å ha best mulig service på Komplett.no, og at vi skal fortsette med det! Men husk at også vi gjør feil til tider, og vi forsøker alltid å rette opp i våre feil.

 

2) Når det gjelder "prosent- tegn" på varer med lav nedsettelse i pris, så er dette et teknisk valg vi har gjort, blant annet på bakgrunn av dialog med Forbrukerombudet. Dette kan i enkelte tilfeller gi oss "grensetilfeller" rundt det som kalles villedende markedføring - og det "kryr av" forskjellige løsninger for å vise frem tilbudspriser i markedet. Vi ønsker heller ikke å skape inntrykk/illustrere av "gode tilbud", når det faktisk dreier seg om en liten nedsettelse i pris. Det beste ville kanskje være om det på sikt kunne blitt en "standard" blant nettbutikker - på hvordan man illustrerte nedsatte priser. I såfall vil Komplett.no følge den :)

 

Jeg håper på forståelse for at vi i fortiden har vært, og fremtiden vil være litt forsiktige med å diskutere kundesaker i et forum. Vi mener at i de fleste tilfellene får du som kunde mer effektiv saksbehandling via kundesenteret vårt, og i noen enkelte tilfeller er kunden dårlig tjent med at vi offentliggjør videre saksgang.

 

Ha en flott helg folkens!

 

//Marius

Lenke til kommentar

"Fritt-fall" er det nok ikke på service siden, som "marius" skriver så ble de kåret til årets servicebedrift av P4 og Gulesider.no, det kan ikke være uten grunn.

 

Noe av grunnen til at noen få påstår at Komplett er i "fritt-fall" kan jo være:

Svært ofte blir trekt frem negative ting, ja oss mennesker elsker jo å slakte hverandre med negative ting på alle mulige måter. Men de gangene det er noe positivt blir det ofte glemt litt bort i en skuff!

Desuten så trur jeg en del forventer mere enn de har krav på, for den saks skyld omvendt. Ser det er latterlig mange "saker" der det klages på bagateller som er ubetydelig i det store og hele!

Har man en god grunn til å klage på service kan man jo legge lover og regler frem, for så å banke i bordet direkte til Komplett!

 

Ingen er feilfrie, det gjelder dere SELV og andre.

 

Det at de holder en lav profil på en hvermannsens-forum sier jo nesten seg selv for min del. Å begynne å kommentere små-saker av alle slag på et forum som dette kan fort føre til mye jobb og tullball, til slutt så kan bedriften tape på det. De velger å ikke ta den sjangsen, mens andre kanskje gjør det.

 

Desuten må jeg trekke frem de gangene Komplett har kjørt tilbud nærmest rettet mot en og annen forumbruker her :!: det har jeg aldri opplevd skje andre steder.

Lenke til kommentar
1) Det er litt vanskelig å svare på en ubegrunnet påstand om at vår service er i "fritt fall", når de fleste av våre kunder forteller oss det stikk motsatte. Vi kan selvsagt også gjør feil, men de fleste tilbakemeldinger fra våre kunder fremhever vårt service-nivå. Mot slutten av fjoråret ble vi da også kåret til Årets servicebedrift av P4 og Gulesider.no - noe som i allefall ikke kan tolkes i negativ retning. I våre kundeundersøkelser er service blant de områdene vi scorer aller høyest på, og de fleste forum og webshop-rates konkluderer med det samme.

Er totalt uenig med Mreinha, men regner med han mener oppimot allerede kunnskapsrike kjøpere/kunder som ofte klager selv etter det minste, og ofte får den mest innlysende forklaringen tilbake.

 

For min del er jeg særdeles fornøyd med deres kundebehandling, retursaker/tilbud/service og det hele som følger med i konseptet, selv om jeg ønsker en mer delaktig bruker som representere Komplett.no her på forumet.

Lenke til kommentar
Det at de holder en lav profil på en hvermannsens-forum sier jo nesten seg selv for min del. Å begynne å kommentere små-saker av alle slag på et forum som dette kan fort føre til mye jobb og tullball

Nettopp. Eller for å si det sånn, "gi noen lillefingeren og de vil ha hele hånden". Er med andre ord et tve-egget sverd.

 

Forøvrig synes jeg de som vil ha en svær diskusjon om nettbutikenes aktive deltagelse i forumet eller ei heller burde starte en egen topic om det.

Lenke til kommentar

Nei, se på DustinHome, der har det funket utmerket. Selvfølgelig blir det feil å ta service og lignende saker over et forum, men mye enkle feil kan lett fikses opp via Pm (Personlig melding) eller via en bestemt mail (F.eks kun berretiget mail for forumet).

 

Ekstra jobb blir det selvsagt, men kunder krever bare mer og mer, og næringsvirksomheten leter etter nye metoder/områder for å tjene inn penger. Selv om det er noe særegent det DustinHome har gjort og fortsatt tildels gjør, så skaper det en litt egen kundegruppe (Positivt nok).

Lenke til kommentar

Må bare presisere att jeg selv ikke klager på komplett.no sin kundeservice. Det har jeg ingen grunn til.

 

Som andre her har dratt opp så kan man jo også lure på hva enkelte forumbrukere forlanger og tror de har rett på, kontra hva som faktisk er sant. Men det der går nok begge veier og gjelder alle forretninger.

 

Uansett om dere er enige eller ikke i det jeg har sagt så blir det fryktelig mye negativ omtale av enkelte butikker i perioder, hvem som har skylden i det kan vi jo bare spekulere i. Fra mitt synspunkt syntes jeg det blir feil og kun få den ene partens side av saken. (Fks der en kunde klager og faktisk kan legge frem vettug fakta om hva som har skjedd kontra hva han har krav på, der burde alle på den andre siden av saken få uttale seg)!

 

Att du, Marius, svarte på kritikken nå anser jeg som svært positivt, kudos :) Veldig enig med deg att det burde være en standard for hvordan tilbud burde være satte, hva med å fremme ett forslag for Forbrukerombudet?

 

Når det gjelder att jeg skriver "fritt fall" så gjelder det som andre her har sagt att man fort kan skaffe seg ett bilde av hvordan en bedrift er uttad når man leser en god del poster igjennom en lang tid. (Hadde like mange lagd positive tråder om en bedrift hadde muligens ting sett helt annerledes ut).

 

Forøvrig viste jeg ikke at dere kom så godt ut på Norsk Kundebarometer, godt jobbet det!

 

Personlig så må jeg nok i fremtiden bli litt mer kritisk til det andre skriver om en bedrift.

Lenke til kommentar
Men ett par gjentatte spørsmål jeg stadig finner flytende rundt her er;

Hvorfor er servicen deres i fritt fall?

Hvorfor har dere ikke prosent tegn på varer med lav % på tilbud? (Bare se på weekend tilbudet nå, problemet er der).

 

Begge disse spørsmålene stilles om og om igjen, særlig det første.

 

Mreinha

 

Hvorfor skulle en nettbutikk svare på en så idiotisk subjektiv påstand som "Hvorfor er servicen deres i fritt fall?" Dette blir retorikk av typen "Skal du slutte å forgripe deg på småbarn?", og har samme grad objektivitet.

 

Hvorfor skulle ikke komplett benytte seg av ulike typer markedsføring av tilbud så lenge den blir gjennomført lovlig? Er man nødt til å ha prosenttegn stående? Fører du personlig regnskap på slikt?

Lenke til kommentar

Det vil alltid finnes hatere og folk som ønsker å hate men som ikke har selv en dårlig erfaring unntatt kanskje et dårlig kjøp.

 

Da blir det lett å slenge seg på bølgen med klagekor, selv om dette er uberretiget.

 

Mine personlige erfaringer med komplett har vært veldig gode , spesielt nettop ved retur og kundeservice så har jeg erfart null problemer, men så har jeg også forsøkt å dokumentere godt nok problemene på forhånd når jeg har sendt inn produktet.

 

Dette har gjort at jeg har null problem med å anbefale komplett som førstevalg når noen spør meg om råd til innkjøp eller annet nettop fordi jeg selv er trygg på at skal noe gå galt så vil brukeren få den servicen han har krav på.

Selvsagt har brukeren selv ødelagt varen og er såpass sleip at han prøver seg på en spansk en så forventer jeg faktisk at komplett tar affære og ikke lar ham lure dem :)

 

Pris er ofte viktig , men oppfølging og kundeservice er enda viktigere da man fort kan spare masse penger og tid om man får den hjelpen man behøver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

IMO har Komplett godkjent kundeservice, ikke god kundeservice (ikke dårlig heller altså). Er så mange butikker som har dårlig kundeservice at kundeservice som er slik den burde være ses på som god. I mine øyne er god kundeservice det Dustin driver med, ikke det komplett driver med. Grunnen til dette er hvordan jeg selv tenker om jeg skulle mptte sende et spørsmåll etc til butikken. Om det er Netshop, gidder jeg neppe, da det tar dagevis å få svar som neppe svarer på det jeg faktisk spurte om. Er det komplett, går det an om jeg absolutt må, men får sannsynligvis noen overdrevent klipp/lim-svar med mer "takk for at du tok kontakt" og annet unødig enn det som er strengt nødvendig. Med Dustin vet jeg at jeg får svar på det jeg spør om, fra noen som ikke er opptrent til å være robot, og sannsynligvis innen en times tid om jeg sender mail- og får også svar om man poster på forumet. Komplett sitt ståsted med å ikke svare på ting på forum men heller anbefale at folk tar kontakt gir sikkert mening for dem, men ikke akkurat verdens mest markedsføringsmessig glupe opplegg. Tar kundene kontakt via mail, må de oppsøke hjelpen. Svarer bedriften på spørsmål på twitter, facebook, forum etc så er det derimot de som oppsøker problemene. Komplett virker litt for låst til gamle måter å drive bedrift på, pre-internett nærmest.

Lenke til kommentar
aGal: Det skal du ikke se bort i fra kan skje igjen :-)

håper det blir bedre gjennomført denne gangen da :)

husker jeg var bra bitter når jeg ikke fikk varene mine som sto på lager når bestilt hvor det ble skyldt på dårlig lagersystem og ikke flere igjen, mens kammerat som la inn ordren etter meg fikk av samme varen.

 

at det heller ikke var mulig legge sammen ordre var også litt dårlig, kanskje dere kan leie inn stian fra netshop som konsulent for og vise dere hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...