Gå til innhold

Bra tatoveringsstudio i Oslo

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tegnet en tatovering i paint som jeg har tenkt til å få tatovert på leggen. Jeg har ingen erfaring med det og jeg vet ikke hvor vanskelig det er for tatovøren å gjøre det. kan hvem som helst tatovere denne slik at den blir akkurat helt lik? er det noen ting jeg burde forandre på den for å gjøre den lettere? og hvor i oslo er det jeg kan føle meg mest trygg på at det gjør det bra? hva er prisen?

http://img248.imageshack.us/img248/3739/ta...tkastutensk.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kjent i Oslo, men lønner seg å sjekke portfolio på eventuell tatovør uansett.

Tegningen går vel under fantasytegning, og burde ikke være vanskelig å finne noen som er gode på det. Selvsagt kan hvem som helst utføre det, men finner du en som har erfaring/eventuelt er ekspert på slike tegninger blir det jo best.

Skal du ha den helt lik blir det nok ikke noe problem, men tatovøren kan jo fintegne den, hvis du vil det. Og hvis du ber dem om å gjøre våpnene mer "lifelike" med skygger, highlights og lignende, gjør de garantert det. :)

Jeg vil kanskje tro at tatovøren vil gjøre dinosauren mer "ekte" ved å putte på skygger og kaanskje litt mer detaljer, men det bestemmer du.

Prisen kommer jo an på størrelsen og om du skal ha farger eller ikke. Hvis den går over hele leggen, og du ikke skal ha noe fyll i dinosauren, er de ikke sikkert det blir mer enn et par tusen. Men det hører du med studio før du går i ilden. Min erfaring er å alltid beregne noen hundrelapper mer, i tilfelle.

Selv har jeg tatovert meg to ganger hos Begil, som jeg mener reiser rundt på forskjellige Tatto World studioer. Han er veldig dyktig. (Jeg var hos han på Tattoo World Lillehammer, der er han som en slags gjesteartist iallefall.)

En kompis av meg har tatovert seg et par ganger hos Lucky Seven Tattoo i Oslo, og jeg har hørt mye bra om dem.

De fleste studio har nettsider, og som regel galleri på artistene sine. Dette ble vel litt mer generell info kanskje, i og med at jeg ikke har tattovert meg i Oslo.. Men men :p

Uansett: skader ikke å stikke innom et studio å vise tegningen, og kanskje få dem til å tegne et nytt utkast til deg, hvis du ønsker det. Da får du mer nøyaktig pris og.

Lenke til kommentar
Vet du at det fins en helt egen tråd for sånt? Post spørsmålet her , så får du svar, helt sikkert:)

Sant som Vale sier ;)

Hvordan jeg fikk innsikt var et godt spørsmål.. Nå har jeg fire tatoveringer(and more to come), og har vert med flere venner av meg når de skulle ha tatovering. Så endel er erfaring, endel er lesing i blader, på nettet o.l. Samt diskusjoner med både kjente og ukjente.

Før jeg hadde noen som helst var jeg veldig nøye på å finne et rent, sterilt studio. I Norge idag skal ikke det være noe problem.

Nå skal det sies at første gangen jeg tatoverte meg, var jeg ikke nøye på studioet. Så et godt tips: Ikke tatover deg på klassetur til København, bedre å betale noen hundrelapper mer å gjøre det i Norge. :p En skal jo faktisk ha det resten av livet, og det er ikke alt en kan ta opp igjen.

Tatoveringen min ble bra, men min erfaring NÅ sier en bør velge artist/studio med omhu. For meg har det og litt å si at en har en god tone med artisten, samt dyktigheten selvsagt.

Lenke til kommentar

Smelt smøret og rør det med sukker og egg.

Rør inn mel og bakepulver.

Smør en rund springform.

Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene.

Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker.

Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen.

Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...