Reow Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 hei, jeg sov nesten hele skoledagen i dag, våkna rundt ett, folka her i huset veit ikke at jeg er hjemme nå.. Så jeg må jo nesten være musestille til klokka er passert skoletid, men jeg må ha lapp til lærern min og? Kan jeg skrive : navn var hjemme pga sykdom underskrift? eller må man ha dato og sånt? hjelp meg foreldrene mine kommer til å klikke :L Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvor gammel er du? Gaar du paa ungdommsskolen? I saa fall maa du ha underskrift fra foreldrene dine. Du kan alltids prove aa forfalske lappen, men om du blir tatt faar dette sannsynligvis store konsekvenser fra baade skole og foreldrer. Kanskje du kan si du foelte deg daarlig til foreldrene dine? Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Kan du ikke bare si at du forsov deg, slik at du ikke rakk skolen? Det var et engangstilfelle, og vil ikke skje igjen. Er ikke verre enn det. Foreldrene dine skriver nok under og, de vil jo ikke at du skal få nedsatt mer enn du vil det. =) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bare sei at du følte deg sjuk. At du var veldig kvalm og hadde vondt i hue Dei kan ikkje motbevise det heller. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ikkje eigentleg ein god ide. Kanskje du bare skal si det som det er? Kanskje du kan ta ut batteriene i vekkjarklokka di, og late som om at den var tom? Kanskje om du sier det som det er, så får du ikkje så mykje kjeft, og kanskje foreldrene dine går med ¨på å seie til læraren at du kanskje ikkje følte deg så bra. Men pass no heller på at du ikkje forsover deg i framtiden, det er eigentleg bare ein kjelde til dårlege karakterer. Lenke til kommentar
Reow Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg går i 10 klasse og vil helst unngå dårlige karakterer og fravær. Foreldrene mine har sagt at de ikke skriver under på noen melding om at jeg har forsovet meg o.l... dårlig gjort syns jeg.. de går heller ikke med å å juge til læreren så den eneste utveien er egentlig fake melding.. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 1 dags fravær vil vel ikke gjøre noe som helst så lenge det ikke blir mange av dem. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg var også livredd for å få anmerkning eller verre konsekvenser for å lage fake lapp på ungdomsskolen, så hadde alltid med ekte de få gangene det var noe. Men i ettertid ser jeg at det hadde vært null stress. De fleste lærere underviser gjerne mellom 40 og 60 elever hver dag, og å huske at Petter hadde med seg en lapp om at han var syk i går går nok upåaktet hen med mindre det er veeeldig tydelig. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg var også livredd for å få anmerkning eller verre konsekvenser for å lage fake lapp på ungdomsskolen, så hadde alltid med ekte de få gangene det var noe. Men i ettertid ser jeg at det hadde vært null stress. De fleste lærere underviser gjerne mellom 40 og 60 elever hver dag, og å huske at Petter hadde med seg en lapp om at han var syk i går går nok upåaktet hen med mindre det er veeeldig tydelig. de bruker penn og papir Lenke til kommentar
Grix Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Når jeg var litt skulkesyk på ungdomskolen skrev jeg et fake brev fra skolen på PC og ba mamma underskrive det. Når hun hadde gjort det, klippet jeg vekk brev-delen og skrev istedet "x var syk i dag og var hjemme". Funket brillefint Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er vel eigentleg ganske risikabelt, om l'rerne oppdager deg, kommer du til [ f[ ein god del merknader. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Fravær på ungdomsskolen er uinteressant. Fravær er bare viktig på videregående, der du kan stryke i fag om du har for mye fravær, og i yrkesfag burde du ha null fravær for å få jobb etterpå. Men altså, det har ingenting å si på ungdomsskolen, om det ikke blir mange dager. Finnes ikke en arbeidsgiver i verden som bryr seg om du ikke var på skolen en dag når du var 15-16. Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ja, og hvor naturlig er det å ha med vitnemål/karakterer fra ungdomsskolen på jobbsøknader (Med mindre det bes spesielt om det)? Er i såfall det å komme inn på videregående utdanning som ungdomsskolekarakterer spiller noe rolle i. Nå som det er sagt hadde jeg 14 dager fravær en termin i tiendeklasse uten å få nedsatt i hverken orden eller oppførsel... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Mitt tips er å fotrelle det som det er til læreren. Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Mitt tips er å fotrelle det som det er til læreren. Enig. De forstår at du kan være uheldig en dag. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Eg ville óg bare sagt det som det er. Viss dette er eit eingongstilfelle skriver læreren bare ein liten anmerkning og så får du fravær den dagen. Ikkje noko verre enn det, alle har uhell og det hjelpar ikkje å lyge om det. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Mitt tips er å fotrelle det som det er til læreren. Er nok det smarteste det ja Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hva med å ikke gjøre noe, ikke sikkert du har fått fravær en gang... Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Minste motstands vei All the way gigglez Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Si det som det er. Anmerkning er ikkje bra, men om de oppdager at du har f.eks skulket, er det mykje verre. Men er det ikkje litt lenge siden denne dagen snart? Det er vel for seint.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå