Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan få Windows 7?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte ny bærbar pc for et par månder siden. Jeg fikk da beskjed om at jeg fikk Windows 7 hvis jeg registrerte meg elektronisk. Dette er en emachines data (billig version av acer), har noen gjort dette før? Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med moms på slikt? Jeg har en slektning med en bærbar pc fra Toshiba; de skal ha ~30€ for en "gratis" oppgradering til Win7 (frakt + "oppsettskostnader"). Med moms og fortollingsgebyr blir altså denne "gratis" oppgraderingen dobbelt så dyr. Er det noen som har gjennomført en oppgradering med tilsvarende kostnad tilknyttet?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er smertefullt klar over momsgrensen på 200 NOK. La meg sitere fra Win7-oppgraderingssidene til Toshiba:

"What does the Windows 7 upgrade cost?

The software itself is free. We do, however, charge you a fee for putting together the upgrade kit as well as a flat-rate shipping fee. [...]"

Spørsmålet da er om tjenestekostnaden og frakten blir påført sendingen (~30€ ~= 252 NOK), i så fall er sendingen momspliktig.

Hvis vareverdien er angitt som 0, så er det som du sier ikke noe problem. Jeg får sende bestillingen og håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte Snow Leopard til min mac så påførte de bare varekostnaden. Regner med ikke MS sitt firma (Det er samme firma for alle produsenter) gjør noe annerledes. Så du er nok på trygg grunn.

EDIT:

Angående innlegget over.

Ja ta backup og legg inn 64 bit versjonen med en clean install

Det følger med 2 DVD er. en 32 bit og en 64 bit.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...