Gå til innhold

får ikke lagt inn windows på den nye pcen min!!! hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har skaffa meg en ny pc nå, men da jeg skal instalere windows(win98se, fordi jeg ikke får xp til å fungere, når jeg kommer til licence agreement kommer jeg ikke lenger anda jeg trykker f8 som bare...)

jeg putter inn cden og boot-disken men når jeg skal starte å installere står der at pcen ikke finner noen hd.

men jeg finner da hd i bios.

jeg prøvde å kjøre fdisk men fdisk finner ingen hd så det virker ikke.

hden er en western digital caviar 120gb

jeg brukte hden i den gamle pcen min før(den jeg sitter ved nå), men jeg har formatert den og alt.

hva er problemet kan noen hjelp meg, vær så snill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt, hvis man har 120 gigabytes HDD, bruker man ikke FDISK :)

Hvis biosen din detecter hdd'en din, er det ikke noe galt med den, mest sannsynelig.

Bruk en Windows XP (eller windows 2000) cd til å slette/opprette partisjon(er), så kan du eventuelt bestemme om å legge in windows 98 på en av dem.

( Husk å formater fat32 hvis du skal legge inn windows 98 )

Så prøver du å legge inn windows 98

Du sier du ikke kommer noe lenger enn licence agreement skjermen, hva står det? Henger det seg opp?

Lenke til kommentar

Først av alt, hvis man har 120 gigabytes HDD, bruker man ikke FDISK :)

Hvis biosen din detecter hdd'en din, er det ikke noe galt med den, mest sannsynelig.

Bruk en Windows XP (eller windows 2000) cd til å slette/opprette partisjon(er), så kan du eventuelt bestemme om å legge in windows 98 på en av dem.

( Husk å formater fat32 hvis du skal legge inn windows 98 )

Så prøver du å legge inn windows 98

Du sier du ikke kommer noe lenger enn licence agreement skjermen, hva står det? Henger det seg opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...