Gå til innhold

[Løst]Instilling av sattelitter, men hvilke av Astra 19,2 feks

Anbefalte innlegg

Hei sitter og skal bruke en elektronisk søker der en må legge pre-installere sattelittene og jeg vil ha inn: 15W, 1W, 5E, 13E, 16E, 19E, 28,2E på T-90 men så finnes det jo oppsett her for :

H Astra-1 19,2 East

H Astra-1H 19,2

V Astra-1KR 19,2

H Astra-1KR 19,2 osv med 1L og1M så det er mange og velge i.

V & H Thor-3 0,8

V & H Thor-5 T2 0,8

ref. side http://download.horizonhge.com/download.as...mp;RegionID=106

Noen som har tanker om dette som kan si hvordan jeg sjekker ut hvert av valgene på hver av sattelittene ?

Bruker også denne siden http://www.dishpointer.com/

Griffin95

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal vel ikke spille så stor rolle hvem av dem du velger.

Antennen skal bare stilles inn på en valgt posisjon, f.eks 19.2. Der kan det ligge en eller flere satelitter, dvs et visst antall kanaler.

En slik søker gjør antagelig akkurat som en tuner, den velger en gitt kanal (frekvens, polarisering) og sjekker signalet.

Så valget du har er bare hvilken kanal du skal sjekke, det påvirker ikke fysisk innstilling av antennen.

Lenke til kommentar
Det skal vel ikke spille så stor rolle hvem av dem du velger.

Antennen skal bare stilles inn på en valgt posisjon, f.eks 19.2. Der kan det ligge en eller flere satelitter, dvs et visst antall kanaler.

En slik søker gjør antagelig akkurat som en tuner, den velger en gitt kanal (frekvens, polarisering) og sjekker signalet.

Så valget du har er bare hvilken kanal du skal sjekke, det påvirker ikke fysisk innstilling av antennen.

Takk for raskt svar, og jeg er med på at valget ikke påvirker posisjonen når de ligger på samme plass.

Ellers så ser jeg at det prates om Astra 2D på 28,2 E men også om Eurobird 1 & astra(28,5E) antar da at disse ligger så nærme hver andre at en får begge inn unasett, Men finnes det noen plass der en kan se hvilke en bør konsentrer seg om pga signal styrke ?

Griffin95

Lenke til kommentar

Thor 3 og Thor 5 er forskjellige satelitter, men begge ligger på 1 grad vest (eller 0,8 slik det står hos deg).

V foran satelitten står for Vertikal og H for Horisontal, dette har noe med frekvensen å gjøre.

For å få inn alt på 1 grad vest skikkelig så skal du velge alle Thor 3 og Thor 5 valgene, det samme med Sirius, Astra osv.

Lenke til kommentar
Thor 3 og Thor 5 er forskjellige satelitter, men begge ligger på 1 grad vest (eller 0,8 slik det står hos deg).

V foran satelitten står for Vertikal og H for Horisontal, dette har noe med frekvensen å gjøre.

For å få inn alt på 1 grad vest skikkelig så skal du velge alle Thor 3 og Thor 5 valgene, det samme med Sirius, Astra osv.

Takk for hjelp alle sammen, det er i boks nå, stilt inn 15W 1W 5E 9E 13E 19,2E 23,5E jeg greide ikke å stille inn for øst 28,2 eller 28,5 selvom jeg har hatt de inne før.

Griffin95

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...