Gå til innhold

[Løst]Hvorfor går det bare å installere Win7 oppå Win XP?

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Prøver å installere Win7 Ultimate fra scratch. Den loader filer og til slutt kommer den blå skjermen frem, men så stopper det. Jeg får ikke valgt språk, hvilken versjon eller noe.

Men når jeg installerer Win XP først og så Win 7 fra der så går det bra og Win7 funker som bare det. Hvorfor er det slik?

2: Hva er Win 7 Starter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan installere Win 7 over XP uten og formatere.

Den gamle windows mappen blir kalt "Windows.OLD" da.

Du vil beholde all data på pcen som allerede er lagret da.

Så du kan f.eks mounte Win 7 image med DaemonTools og starte installasjonen rett fra XP live.

Endret av ryshiro
Lenke til kommentar
2: Hva er Win 7 Starter?
Windows 7 Starter

The least-featured edition of Windows 7; the Windows Aero theme is not included, and it isn't available in a 64-bit variant. This edition will be available pre-installed on computers through system integrators or computer manufacturers. The user cannot change the desktop wallpaper.

Etter det eg har forstått er det ein versjon meint for PC-er med låg ytelse, normalt kun ein versjon som følger med PC-er frå fabrikk.

http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/...-7-starter.aspx

Lenke til kommentar

Men høres ut som om du prøver å installere en piratversjon eller noe hjemmemekket, for på butikk versjonene (og de du får fra MSDN/MSDNAA/Technet) kan du ikke velge versjon.

Da må du inn å redigere .iso filen, lagre den, og så brenne ut på nytt.

Så noe av feilen kan ligge her.

Starter du opp DVD platen fra BIOS da? Og starter installasjonen derfra? Og velger du oppgrader eller egentilpasset installasjon?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Selvfølgelig er det en piratversjon. Har jo Win XP Pro No som fungerer helt topp så jeg har ikke noe behov for å bytte windows. Win7 jeg snakker om her er bare noe jeg installerer på en annen disk bare for å sjekke hvordan win7 er.

Prøvde å starte fra bios ja, det gikk ikke. Som sagt så gikk alt fint da jeg startet win7 dvd fra nyinstallert winxp. Da kunne jeg velge språk og forskjellige versjoner (starter, pro, ultimate osv).

Ok så det er feilen, at det ikke er orginal. Da vet jeg det.

Takker for svar alle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...