Gå til innhold

Nytt skjermkort - skal oppgradere fra 8800GT

Athelas

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt anbefalinger her. Har lest gjennom en del av trådene her. Jeg er ikke så oppdatert på skjermkort for tiden, og trenger litt feedback. Har en Intel 8400 CPU, 4GB RAM og kjører Windows 7. Et par av kravene er at det må kunne kjøres på min MIST 500W PSU og støynivået er veldig viktig, det må være en stillegående vifte/kjøling.

Tenkte å bruke rundt 2000,-, men kan strekke meg lengre dersom det er noe som virkelig er bang for the bucks. Skjermkortet skal brukes mest til spilling, men også litt til videoredigering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kikke litt på et ATi HD 4890 eventuelt kan du se på et Ati HD 5770 yter noe svakere enn 4890, men har støtte for DX11 noe 4890 ikke har.

Fra Nvidia sin side er vel Nvidia GTX 275, det beste alternativet, så å si samme ytelse som HD 4890, men har heller ikke støtte for DX 11.

Det jeg helst ville ha anbefalt hadde vært et Ati HD 5850 dette korte gruser alle de tre andre kortene og har DX 11 støtte, men disse kortene er vansklig å få taki desverre, men om du kommer over et så er det bare å slå til.

Din 500W psu skal holde å kjøre alle disse kortene aleine, men mulighet for Crossfire og Sli blir liten på en 500w psu.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Du kan jo kikke litt på et ATi HD 4890 eventuelt kan du se på et Ati HD 5770 yter noe svakere enn 4890, men har støtte for DX11 noe 4890 ikke har.

Fra Nvidia sin side er vel Nvidia GTX 275, det beste alternativet, så å si samme ytelse som HD 4890, men har heller ikke støtte for DX 11.

Det jeg helst ville ha anbefalt hadde vært et Ati HD 5850 dette korte gruser alle de tre andre kortene og har DX 11 støtte, men disse kortene er vansklig å få taki desverre, men om du kommer over et så er det bare å slå til.

Din 500W psu skal holde å kjøre alle disse kortene aleine, men mulighet for Crossfire og Sli blir liten på en 500w psu.

Tusen takk. Skal se om jeg ikke klarer å finne fram til et 5850-kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...