Athelas Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei! Trenger litt anbefalinger her. Har lest gjennom en del av trådene her. Jeg er ikke så oppdatert på skjermkort for tiden, og trenger litt feedback. Har en Intel 8400 CPU, 4GB RAM og kjører Windows 7. Et par av kravene er at det må kunne kjøres på min MIST 500W PSU og støynivået er veldig viktig, det må være en stillegående vifte/kjøling. Tenkte å bruke rundt 2000,-, men kan strekke meg lengre dersom det er noe som virkelig er bang for the bucks. Skjermkortet skal brukes mest til spilling, men også litt til videoredigering. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ingen som har noen kommentar? Er det realistisk å kjøre SLI/Crossfire med bare 500w PSU, eller skal jeg gå for ett enkelt kort? Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Du kan jo kikke litt på et ATi HD 4890 eventuelt kan du se på et Ati HD 5770 yter noe svakere enn 4890, men har støtte for DX11 noe 4890 ikke har. Fra Nvidia sin side er vel Nvidia GTX 275, det beste alternativet, så å si samme ytelse som HD 4890, men har heller ikke støtte for DX 11. Det jeg helst ville ha anbefalt hadde vært et Ati HD 5850 dette korte gruser alle de tre andre kortene og har DX 11 støtte, men disse kortene er vansklig å få taki desverre, men om du kommer over et så er det bare å slå til. Din 500W psu skal holde å kjøre alle disse kortene aleine, men mulighet for Crossfire og Sli blir liten på en 500w psu. Endret 4. november 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Grafikk kortet venter vi med til nVidia slepper dIrectx 11 fermi :-D Sjekk hva Peter Glaskowsky skriver om det: NVIDIA's Fermi: The First Complete GPU Computing Architecture P.Glaskowsky_NVIDIA_s_Fermi_The_First_Complete_GPU_Architecture.pdf RAM med 1.65V som maks for å ikke grille CPUens minnekontroller. Kanskje på tide å vente liiit til? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Du kan jo kikke litt på et ATi HD 4890 eventuelt kan du se på et Ati HD 5770 yter noe svakere enn 4890, men har støtte for DX11 noe 4890 ikke har. Fra Nvidia sin side er vel Nvidia GTX 275, det beste alternativet, så å si samme ytelse som HD 4890, men har heller ikke støtte for DX 11. Det jeg helst ville ha anbefalt hadde vært et Ati HD 5850 dette korte gruser alle de tre andre kortene og har DX 11 støtte, men disse kortene er vansklig å få taki desverre, men om du kommer over et så er det bare å slå til. Din 500W psu skal holde å kjøre alle disse kortene aleine, men mulighet for Crossfire og Sli blir liten på en 500w psu. Tusen takk. Skal se om jeg ikke klarer å finne fram til et 5850-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå