Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sjekk min ftp server!

Anbefalte innlegg

kommer noen inn?

10.0.0.3 er dette intern?? ekstern er 80.202.34.64

port21

bruk anonymous!

hvorfor må jeg legge inn snarvei til stasjoner/mapper osv

i ftproot for å få disse opp i ws-ftp, har jo gitt tilgang i bulletproof.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kommer ikke inn.

10.x.x.x er din lokale Ip ja, altså ikke den du skal bruke.  

Har du husket å forwarde porten 21 til din lokale ip?

Hvilken internettleverandør har du, og bruker du en ruter?

har nextgentel og cisco router

kommer inn selv! men det går vel internt. hvor forwarder jeg

Lenke til kommentar

Nei, jeg kommer ikke inn (se nederst)

Du sitter ikke bak en router eller firewall (el)?

Iallefall så når jeg ikke noen åpne porter (som du ser nederst, så er de stengt og ikke filtrert)

Den funker lokalt? Fra en annen pc i det lokale nettverket?

Er den bundet til det interfacet som er koblet til internett?

ftp 80.202.34.64

ftp: connect: Connection refused

ftp> quit

---

root@workstation:~# nmap -p 1-100 80.202.34.64

Starting nmap V. 3.00 ( www.insecure.org/nmap/ )

All 100 scanned ports on 64.80-202-34.nextgentel.com (80.202.34.64) are: closed

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 24 seconds

Lenke til kommentar

Du bruker da den innebygde ruteren i modemet, og du må da forwarde IP en til din lokale Pc. Det finnes 2 måter å gjøre dette på, enten via ngt sin side her eller manuelt på den måten beskrevet her.

Det er viktig å vite at du med begge metodene må sitte på den pc en som har 10.0.0.2 som lokal IP ellers vil ikke modemet slippe deg inn. Så forwarder du til 10.0.0.3 ( er vel den ftp serveren skal stå på).

Ellers så husk å bare ha lovelige ting på den nå da, eller slett IP en fra det første innlegget ditt når den er oppe.

Lenke til kommentar

Hva er brukernavn og passord?

Brukernavn/passord er admin/noway. Fungerer ikke dette, har du en router med individuelt brukernavn/passord.

Nyere routere leveres med individuelle passord (hvilket er veldig bra, sikkerhetsmessig.. :-). Dersom du aktiverer routeren på nytt (f.eks om du har tuklet til innstillingene og må nullstille den..), vil routeren også bruke et individuelt passord.

Hvis kundenummeret ditt er 61234, er brukernavnet på routeren P51234 (kundenummer minus 10000). Merk at det er forskjell på store/små bokstaver. Passordet er det samme som du brukte da du aktiverte routeren (på aktivering.nextgentel.no).

den der funker.

Lenke til kommentar

Hvis kundenummeret ditt er 61234, er brukernavnet på routeren P51234 (kundenummer minus 10000).  

den der funker.

det stemmer ikke. fikk noe helt annet på support. meget imponerende at jeg kom gjennom klokken 20.02. skal stenge 20.00 som vanligvis betyr stengt 19.55. bra nextgentel :p

Lenke til kommentar

Hvis kundenummeret ditt er 61234, er brukernavnet på routeren P51234 (kundenummer minus 10000).  

den der funker.

det stemmer ikke. fikk noe helt annet på support. meget imponerende at jeg kom gjennom klokken 20.02. skal stenge 20.00 som vanligvis betyr stengt 19.55. bra nextgentel :p

funka med meg

Lenke til kommentar

om noen har nevnt dette, sorry men orker ikke lese alt. :lol:

på ngt sine kundesider er det et eget konfig. program for cisco hvor du kan sette slike ting i routeren uten å kunne noe mer enn norsk....

velge ftp server og så set nat eller noe sånt og vips så funker det....

Lenke til kommentar

for å kjøre Ftp kreves normalt 2 porter åpne. Du må være sikker på at du har nat'a hvertfall 1 port riktig gjennom routeren/firewallen som er den du kjører ftpen på. i verste fall kan du vel bare kjøpe et ip30 subnett + statisk ip av ngt...koster et par kroner, men er vel verdt det. Routeren din blir da transperant og du slipper å nat'e mer ever :)

Problemet da blir at du står helt åpen for angrep og kanskje bør kjøpe en firewall :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...