MrAvionics Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 hmm mulig det bare er rockstar games som ikke har fått det til å funke enda da=) Håper neste GTA blir bedere=) Takk for innlegget Smål Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Prøv å patche spillet. Er det noen dx10 eyecandy du kan slå av i menyen? Lenke til kommentar
TakeR^ Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hvis du har piratkopiert versjon, så ligger det en sperre inne i spille som gjør att det lagger hele tiden Men vet jeg hadde samme problemet med mitt (kjøpt), husker ikke hvordan jeg fiksa det Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Uansett hva du kjører gta på vil du ha lav framerate noen ganger pga portingen til spillet fra konsoll. Men ikke slik d beskriver jeg skjønner ikke hva problemet kan være direkte pcen din burde ikke ha noen særlig problemer med å dra det på medium. Selv kjører jeg max på alt med rundt 20-30fps Jeg mener ikke full view-distance. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Prøv å patche spillet. Er det noen dx10 eyecandy du kan slå av i menyen? Det har jeg gjort =) Hvis du har piratkopiert versjon, så ligger det en sperre inne i spille som gjør att det lagger hele tiden Men vet jeg hadde samme problemet med mitt (kjøpt), husker ikke hvordan jeg fiksa det Jeg har ekte verisjon=) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Har du View distance etc. på minimum? Hvor mye ledig grafikk-minne oppgis det? Betviler forøvrig at det er noe galt i den forstand. Spillet krever alt for mye i utgangspunktet og det er (om i det hele tatt noen) ytterst få oppsett som vil klare å dra det ut på maks. Det spekuleres også i noen tweaks som visstnok skal gi FPS en liten boost. Dette gjøres selvfølgelig på eget ansvar http://www.google.no/search?rlz=1C1GGLS_no...;q=gta+iv+tweak Endret 5. november 2009 av Komakino Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Dette er innsillingene jeg har: Minimum: Auto: Eneste forskjell er at på auto så er det bitte litt etterslep men ikke noe som jeg legger spessielt merke til. På begge kommer den laggingen som varer en liten stund med jevne mellomrom. Endret 5. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Det spekuleres også i noen tweaks som visstnok skal gi FPS en liten boost. Dette gjøres selvfølgelig på eget ansvar http://www.google.no/search?rlz=1C1GGLS_no...;q=gta+iv+tweak Det kan vel ikke skade komponentene på noen vis? Hvordan ta vare på saven hvor jeg skal formatere? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Neida, men hvor mye det har for seg vites ikke. +10fps hos enkelte ser det ut som. Også fort gjort å klusse til et og annet når du roter rundt, men det betyr vel i verste fall en reinstall. Derfor på eget ansvar. Savegames er i dette tilfellet litt innviklet da Både RSSC og Live er inne i bildet. Mappene er skjulte så du må huke av for å vise skjulte mapper og filer først. Du finner nok det du leter etter ved å søke litt på det. Litt for lenge siden jeg rotet med det der til at jeg husker korrekt fremgangsmåte Forresten, 2000kr på en 360 er nesten verdt strevet GtaIV fører med seg på PC Endret 5. november 2009 av Komakino Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Dette er innsillingene jeg har: Minimum: Auto: Eneste forskjell er at på auto så er det bitte litt etterslep men ikke noe som jeg legger spessielt merke til. På begge kommer den laggingen som varer en liten stund med jevne mellomrom. Skrur du av vsync får du nok ikke etterslep, tripple buffering føkker lager etterslep. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Savegames er i dette tilfellet litt innviklet da Både RSSC og Live er inne i bildet. Mappene er skjulte så du må huke av for å vise skjulte mapper og filer først. Du finner nok det du leter etter ved å søke litt på det. Litt for lenge siden jeg rotet med det der til at jeg husker korrekt fremgangsmåte Hmm fant en C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames Men holder det med den mappen? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Forresten, 2000kr på en 360 er nesten verdt strevet GtaIV fører med seg på PC Nei ikke tale om =) Hater konsollspill over alt på jord og vertfall GTA må på pc=) Kan ha noe med at jeg begynte å spille pc fra jeg var 3 da=) Nesten aldri spilt konsoll. Eneste konsoll jeg har er en PS2. Skrur du av vsync får du nok ikke etterslep, tripple buffering føkker lager etterslep. Hmm takk men det var ikke akkurat det jeg er mest fortivlet over da=) Men skal prøve det. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 ...Men holder det med den mappen? Såvidt jeg husker må du også ta vare på mappen med navn "Xlive". Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) ... Endret 9. november 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
soetness Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Har samme problemet jeg også, men KUN med Windows 7 (64-bit)! Før hadde jeg følgende PC-speccs: Intel Core 2 Duo 2.16ghz 2GB ram Asus EAH4870 1GB DDR5 ECS 8500 hovedkort Windows XP Pro 32-bit - Da hadde jeg null lagg og spillet fungerte bra, inntil jeg bygde om PC'en til følgende speccs og installerte Windows7: Intel Core 2 Duo 8500 3.16ghz 8GB ram 2x Asus EAH4870 2GB DDR5 i CrossfireX Asus maximus formula II Helt sinnsykt rart at det skal begynne å lagge ETTER en slik oppgradering, så jeg vil tørre å legge noe av skylden på windows 7! Om noen har funnet en fix på dette, vennligst gi beskjed. Begynner å bli lovlig irriterende nå. Har prøvd å patche spillet til seneste versjoner etc., men ingenting funker. Endret 9. november 2009 av soetness Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Ja veldig merkelig.. Mulig det kommer en patch i nermeste fremtid, siden windows 7 er ganske nytt, så fikses det nok snart... Men håper noen her vet om en løsning da=) Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 GTA IV er håpløst kodet for PC. Overskrider systemkravene selv så det holder, men har ennå ikke fått det til å funke skikkelig i hverken XP/Vista eller 7. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hyggelig å se at andre er enige i at GTA 4 er dårlig kodet etc. Lagde en tråd tidligere om problemer med spillet, men alle sa bare at jeg hadde for dårlig pc. (noe som ikke er tilfelle) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ikke nok med det. Man må pent finne seg i RSSC, Live, samt en dryg hyperparanoid kopibeskyttelse. Først gang brukte jeg sikkert 4-5 timer bare på å få faenskapet til å starte uten krøll. Når det er sagt så synes jeg det er et greit spill når det først kjører på en 40-60fps og ikke kræsjer. Ga dog opp på rundt 60-70%. GTA er og blir repetitivt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Jippi! Nå er det fikset. oppdaterte til 1.0.0.4 og da er det ikke noe lagg mer=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå