Aiiikon Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ok, skal prøve å legge frem problemstillingen på best mulig måte. Jeg har for under 2 måneder siden byttet fra Canal Digital bredbånd/kabel-tv til Nte sitt tilsvarende tilbud med fiberoptikk. Overgangen gikk smertefritt, og både hastigheten på bredbåndet og kvaliteten på tv-signalet gikk opp betraktelig. Når jeg sier at jeg byttet bredbånd er ikke det helt sant da jeg leier en sokkel-etasje og har bredbånd og kabel-tv inkl. i leia. Så det er som bor over meg som styrer en hjemme-sentral som sender bredbånd trådløst ned til meg. (Denne er fra Nte og heter Telsay eller Telsey), i tillegg er det kablet tv-signal ned til meg og jeg har fått en dekoder for dette. Problemet har oppstått de siste to ukene, og jeg oppdaget det under vanlig surfing og streaming av youtube-vidoer. Jeg mister connection for 2-10 sekunder for så å få den tilbake. Dette skjer ofte, men variabelt hvor ofte, men kan være så ofte som 3-5 x i minuttet, men tidvis kan det være bra i opptil ett kvarter. Utrolig irriterende. Dette gjelder også de som bor ovenpå, Og når det står på som verst henger også tv-bildet, men tror ikke det har spesiell stor sammenheng, siden det ikke gjør det hele tiden. Hobbyen min er nett-poker, og jeg har i det siste ikke turt å spilt da jeg er redd for å disconnecte i potter og tape penger. Men jeg måtte ta kontakt med de i forbindelse med en sånn disconnect og da kunne tekniske avdeling der ta en slags network-trace hos meg og de fortalte at det var denne routeren min som skapte problemer. De ga meg samtidig tips om åpne diverse porter og slå av noen turbo-funksjon, pluss at de nevnte noe om at det er mulig å bytte fra dynamisk til statisk Ip kan hjelpe. De nevnte også channel-hopping som et mulig problem Jeg har nå fått påloggingsinfo til denne hjemmesentralen, og kan derfra gå inn å gjøre om noen innstillinger. Hvilke innstillinger skal jeg forandre for å få en stabil linje, og hva annet kan jeg gjøre. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå