Dr. Chaos Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg savner brus på glassflasker i butikkene, i de senere åra har bare coca-cola og små brusmerker vært å finne på glassflaske i butikkene (kan nesten ikke huske at det ble solgt andre merker der, men savner det selv om ) Jeg savner vanilla-coke (det er bare svindyr import man får tak i). Jeg savner følelsene jeg hadde for gamle spill. Jeg savner barne-TV før i tida, jeg savner alle de kule seriene som en gang gikk på fox-kids. Jeg savner også mye mer, men det har jeg ikke kommet på nå. Heldigvis så innser jeg at å savne noe for så å komme tilbake til det gir deg en veldig deilig følelse. Å kjøpe importert vanilla-coke er herlig, å drikke brus på glassflaske er godt. Å finne fram gamle spill/kjøpe dem gir deg lykkehormoner til tusen. Å se på sesam stasjon introen på youtube er veldig gøy. Endret 3. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Colb Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg savner brus på glassflasker i butikkene, i de senere åra har bare coca-cola og små brusmerker vært å finne på glassflaske i butikkene (kan nesten ikke huske at det ble solgt andre merker der, men savner det selv om ) Jeg savner vanilla-coke (det er bare svindyr import man får tak i). Jeg savner følelsene jeg hadde for gamle spill. Jeg savner barne-TV før i tida, jeg savner alle de kule seriene som en gang gikk på fox-kids. Jeg savner også mye mer, men det har jeg ikke kommet på nå. Heldigvis så innser jeg at å savne noe for så å komme tilbake til det gir deg en veldig deilig følelse. Å kjøpe importert vanilla-coke er herlig, å drikke brus på glassflaske er godt. Å finne fram gamle spill/kjøpe dem gir deg lykkehormoner til tusen. Å se på sesam stasjon introen på youtube er veldig gøy. Til de grader Kom nettopp på at jeg kjørte i sesam stasjon toget en gang. og at to elger danset rundt og jeg ble dritredd. de skulle sendt flere av de gamle barnetv klippene i steden for mye av det billige skvipet vi ser blir presset ut i dag Endret 3. november 2009 av Colb Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 For å snakke om barnetv: Pelle politibil! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Dyrene i hjorteparken... Good times. Tok en svipp innom for å se hvordan barnetv var blitt og må si jeg ble skuffa, ingen av de gode gamle, men bare nye teite serier som fremstiller barn som idioter som ikke forstår noe som helst. Endret 4. november 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 for å fortsette med barnetv/barneunderholdning. KAPTEIN SABELTANN! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg savner no-wotlk Men på den andre siden fikk det meg til å slutte med wow. vetkeeee Ja også savner jeg en kompis som ikke fikk lov til å ha kompiser når han ble forlovet. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) jeg savner dark dog med den litt spesielle flaska, drak mye av den i 7 klasse Endret 4. november 2009 av Fanta4free Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hahaha, nå må dere ta det med ro her! Det er bare minnene som gjør barne-tvet "vårt" bra. Det som går i dag har barn like stor glede av, det er bare andre barn og andre tider. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 BarneTV har så absolutt tapt seg de siste årene! Selvfølgelig vil barn bli underhold (det skal ikke mye til) men det VAR bedre før.. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Nja, jeg kan si meg litt enig med deg, men jeg vokste opp med mye drit på tv jeg og. Det var ikke bare gull alt sammen. Og mye av grunnen til at vi ser tilbake på Sesam Stasjon med glede, er nettopp minnene av at vi koste oss når vi så det. Det er ikke så mye innholdet lenger, du hadde ikke digget det om du så det først i dag, men de følelsene du assosierer med det. Mine foreldre syns for eksempel at Sesam Stasjon var det fæleste som gikk på TV, og de er glade det ikke går lenger. ^^ Det er bare bra at det blir laget nye ting, selv om noe alltid vil være ganske teit. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Sesam Stasjon lærte vi jo faktisk noe av, ser ikke at man lærer så mye av de dumme, kortvokste trollene som springer rundt i skogen og stønner.. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 W00t? Drømmehagen? Nei, det er syke greier. Det er beregner mest på de aller minste barna da, når det ikke er nødvendig at de skal lære så veldig mye. Men er enig i at noen barnetvprogrammer tar litt av, og styrer på med alt for mye interaktivitet og fansy opplegg. Kometkameratene Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Dyrene i hjorteparken... Good times. Tok en svipp innom for å se hvordan barnetv var blitt og må si jeg ble skuffa, ingen av de gode gamle, men bare nye teite serier som fremstiller barn som idioter som ikke forstår noe som helst. Hah! Det går enda, en eller annen gang på NRK3 tror jeg. Hmm, mulig å få tak i denne serien på et vis? Generelt så savner jeg japp-reklamene (han som dytter bilen utfor :!: ), gode tegneserier/barneserier, alt som går nå er helt utrolig dårlig animert og virker som hvem som helst kan klare det. Les en nybegynnerguide - lag barneprogrammer. Forbanna psykadeliske serier barn må lide med idag. Endret 4. november 2009 av chokke Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Saknar Dyra i hjorteparken. Dagens barneTV er litt sånn: "Oi, hunden min stakk av! Kan du hjelpe meg å finne den? Rop med meg: Fido! Fidoo!" *Finne hunden* "Se, der er Fido! Vi fant ham!" Likte betre barneTV før i tida ja, sjølv om ikkje alt er like gale som det der. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Jeg tror jeg besøkte sesam stasjon med barnehagen en gang. Jeg savner den tida hvor jeg samla på donald blader. Har en del nummere fra 1997-2001, og alle fra 2001 til 2004 eller så. Jeg savner også da jeg spilte Pokémon blue på GameBoy Color i 2000 eller så. Endret 4. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Barne TV på 90 tallet, julen var jo helt spessielt (enda, men ikke like mye), lego, leking, Playstation 1, ++ OG: Endret 4. november 2009 av sandinista Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Juletider som liten var dessuten bedre enn nå. Da var det mange hvite juler, og det var dessuten fryktelig spennende å tro på julenissen. Jeg husker så langt tilbake som jula 1997, jeg husker at jeg fikk ole brumm på VHS, hvilket var en fryktelig spennende film. Mange andre disney filmer ble jeg også besatt av, og å se på dem i dag minner fine barndomsminner. Kan for eksempel nevne Løvenes Konge og Toy Story. Forresten kan ikke det som går på barne-TV i dag måle seg med Sesam Stasjon. Karakterene var så varme av seg og det hadde en helt egen sjarm. Pedagogikken i serien er også et stort pluss. Det var en fryktelig koselig serie som nostalgien til står nærmest sterke enn noe annet. Nesten merkelig at man kan ha nostalgi allerede som 16-åring. 16 år er jo relativt lite livserfaring. Endret 6. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Alt var så mye bedre i fortiden. Er så mye jeg savner. Alt idag har forandra seg. Savner ungdomskolen (faktisk) begynt på vidregående nå. Husker godt Barne tv. Husker de kveldene jeg glede meg ekstremt mye og kjøpte altid godteri Savner en venn som betydde mye,han lever enda altså men. ++++ kunne sittet og ramsa opp i hele natt. Savner spesielt julen. Den er her enda men ikke på samme måte. Den gang det var snø,julemorgen på tv om morgen,og godteri i julesokken Savner også egentlig den gamle personeligheten min. Merker at jeg har forandra meg en del i siste. Er vel bare positivt ? men... Endret 6. november 2009 av spetwols Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg savner julaften slik den var i barndommen. Finnes ikke bedre enn julaften når man er liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå