Mazeking Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har en et GIGABYTE GDR33 hovedkort med en Q6600 cpu med en stock kjøler. Denne PC'en utvikler en del varme da den står i en bod og stort sett gjør trivielle oppgaver. Lur som jeg var så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å klokke NED denne i dag så den ble mindre varm. I følge BIOS stod V-voltage til 1.3et eller annet. Kjørte dette ned til 1.000000, med det resultat at jeg nå ikke lenger får noe skjermbilde. Antar at PC nå også booter og går i loop. Er det noen mulighet for å får resatt settings tilbake til normal på noen måte på denne PC'en? Ta ut bios batteri eller annet i så så lang tid? Eller har jeg drit på draget og må ut og kjøpe nytt HK i morra? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg finner dessverre ikke GIGABYTE GDR33 :s men se etter en jumper som bruker og være vedsiden av batteriet, ellers kan du ta ut batteriet da det ikke er strøm på pcen, da skal bois normalt resettes Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei, Ser du har svart mens jeg har vært i boden og knota. Tråla diverse tråder og så at jumper og batteritrikset fortsatt gjelder. Nappa ut batteriet et par minutter og satte det inn igjen. Under oppstart fikk jeg spørsmål om hvilken biosversjon jeg ville laste. Den viste at noen av disse var lastet 5 2 og 1 gang samt en "last known good configuration". Det funka! Nå sitter jeg endelig å skriver på forumet fra problem Pc'en :-) Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå