SvennAndre Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei, Har bygget en ny pc sammen med en kompis, Specs: Intel E6600 Asus P5E3 Pro ATI 5770 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT Husker ikke navn på PSU, men 430W hvertfall Maskinen starter opp og alle viftene starter, men pc-en slår seg av etter 3-5sek, for å så starte opp igjen etter ganske nøyaktig 3sek. Ingen skjermbilde. Testet 2 skjermer, 2 grafikkort, testet med alle mulige minnekonfigurasjoner (bare 1 brikke i forskjellige slots, ingen brikker etc). Plugget ut alt av unødvendig crap ala harddisk og dvd-rom, uten hjelp. Drar jeg ut P4 strømkontakten, starter systemet som før, forskjellen er at det ikke rebooter etter 3 sekunder og vifta til skjermkortet går på maks. Har også naturligvis prøvd å resette CMOS ved å flytte jumper, samt å dra ut batteriet. Alt til ingen nytte. Forslag? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ville nok testa med en annen psu (til å begynne med) Siden du ikke husker navnet på den, kan det være noe ubrukelig jall? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Ja, vi begynte å helle mot dette alternativet på slutten selv, men kan ikke helt se for meg at dette skal ha noe særlig å si på en slik PC. Satte inn et svakere skjermkort 79xx serien, og det samme fortsatte der, da med bare HK, CPU, ram og GFX kort. Dette trekker ikke 420w tilsammen Hadde den vært for svak tipper jeg vi hadde opplevd andre problemer enn null skjermbilde. (Btw, CPU er ikke helt ny, den har blitt brukt tidligere i et svakere system, som nå har blitt oppgradert og den er feilfri. Neste steg i morgen blir å demontere alt for å så prøve å montere det opp igjen utenfor kabinettet, tenker jeg.) Endret 30. oktober 2009 av SvennAndre Lenke til kommentar
tomin Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 dere har satte alle spacerene riktig ? slik at ingen kan kortslutte HK Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Naturligvis. Flere med forslag? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Fant en løsning på problemet hvertfall. Tok å skrudde ut alt og startet på nytt. Testet maskinen utenfor kabinettet, og der startet den helt fint. Monterte opp igjen uten problemer, så nå er vi igang med installering. Ikke godt å si hva det var, ikke gjort noe særlig annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå