Gå til innhold

el-gitar til å spille metal

NilsiT

Anbefalte innlegg

Hører på ting jeg liker å spille, der brukes det en del iblandt tremolo/whammy bar, brukes ofte til småting også, har så lyst å prøve det, men tror bare ikke at jeg tørr, dessuten kommer NT gitarene i fargen jeg vil ha.

Men for å holde mulighetene åpne, går det ikke ann å bytte tremoloen? hvilken floyd rose i ltd gitarene kan brukes? altså, er det andre, dyrere ltd gitarer som har gode whammy barer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er denne tremoloen godt brukbar?

Det er ikke noe å utsette på tremoloen. Kjøper du en ESP 400 serie, eller 401 som du heter nå er det eneste du får merkbart redusert i en 400 serie i forhold til en 1000 serie erdårligere finish. Tremoloen til ESP er god. Men har du prøvd å spille på en 24.75" gitar isteden for 25.5" ? Mange foretrekker en litt mindre gitar til metal...

Og for metal har jo ESP en litt tøffere serie, kanskje litt harry men men Graphic Series

Jeg har en LTD EC-400 serie som jeg kjøpte i 2005 fra et konkurssalg i USA for en slikk og ingenting. Jeg er ekstremt Gibson fan, men du må opp over 20'000 kr for å få en Gibson som kan bli bedre enn en LTD-400/1000 serie. Mener hvertfall jeg. Har hatt en Gibson Standard med 60's hals til 24.000, den var GOOOOOOOD!!!

MEN som alt annet her i livet er gitar smak og behag, dill og dall. Det er bare til å bli forelska og bla opp pengene. I etterkant kan jo gitaren moddes til du er helt fornøyd.

Skal nevnes at jeg satt på Spertzel locking tuners på ltd'n, men på en annen side satt jeg på GOTOH tunere på en Gibson (ikke standard serien, erru gæern! hehe)

Ellers nevner jeg metal/rock gitarer som BC Rich (mocking bird, ironbird), Maverick (X-1, fy feite den er fet!) og Dean (tøffe, men for stor headstock for min del)

Lenke til kommentar

er godt vandt med 25.5", hvis jeg ikke husker feil, så har jeg det på de 2 andre gitarene mine.

Men når jeg tenker meg om så har jeg prøvd en 24.75" hals, var vel på en ibanez art-120.

Halsen hadde en behagelig form forsåvidt, men tror jeg greier meg mer enn godt nok med halsene som står på mh-serien.

Er det noe å utsette på lydforskjellene imellom fast bro og tremolo?(floyd rose special/1000), noen som har erfaringer?

jeg spillte don't cry soloen på en ibanez sa-260(tror jeg), der holdt ikke gitaren den tonen den skulle, når jeg bendet en streng(og holdt tonen), mens jeg spillte på strengen nedenfor, strengen nedefonr ble da liksom "ustemt" pga, jeg bendet og tremoloen ga litt etter.

Gibson har aldri vært vurdert, skal ikke vurderes heller:)

Lenke til kommentar

Jeg åpnet denne tråden kun for å foreslå Schecter, men det var allerede foreslått. Har selv en av de dyrere modellene, men jeg har testet flere av de rimeligere også, og jeg må påstå at i den prisklassen du jakter tilbyr disse virkelig mye gitar for pengene. I forhold til Ibanez sine RG-modeller i samme prisklasse ville jeg definitivt holdt en knapp på Schecter, pga lyd og spillbarhet, dog slikt er individuelt avhengig av person og sjanger. Ta deg en tur i en instrumentsjappe og prøv det de har å tilby, det er alltid den beste måten å finne ut av hva du liker ;)

Lenke til kommentar

Har blitt alt for glad i esp headstock'en, så blir nok en esp/ltd.

Har egentlig ikke så i mot den bindingen etter å ha sett litt på en i mh-1000 serien.

Det som plager livet av meg er at esp horizon ikke koster så mye mer enn denne, og at hoppet opp dit ikke er så stort:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...