Encore Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Fant ikke et passende emne til denne tråden. Det har seg slik at jeg har fått svineinfluensa og jeg MÅ bli frisk til onsdag, noen forslag til hva jeg kan gjøre for å bli fortere frisk? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 vel selv om du blir fort frisk så har du 7 dagers karantene Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Tamiflu kan redusere varighet med ein dag og to. Det er derimot reseptbelagt og deles ikkje ut til gud og kvarmann. Ellers må kroppen bruke den tida den treng. Du bør uansett ikkje bevege ute blant folk før minst 7 dagar etter utbrotet. Endret 29. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tamiflu ja, men det må tas innen 48 timer etter at symptomene startet, helst så tidlig som mulig, for best effekt Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tamiflu kan du få på legevakta, så kan du skaffe på apotek senere Lenke til kommentar
Encore Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Takker for tipsene! Vil noe annet en tamiflu også hjelpe? som f.eks. c-vitaminer? Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg pelma i meg en god del energidrikker, ble frisk som en fisk på 5 dager Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tror ikke energidrikker får deg fortere frisk Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Tror det beste er å stjele noen sovetabletter, tvinge i deg næring og gjøre som de i Mummidalen.... (halveis spøk/halveis ønske) Tror det beste er å ri den ut, mins mulig tv og data burde få ned tiden, iallefall det jeg gjør når jeg har influensa. Korter ned tiden med harde symptomer betraktlig, når du kan ta i deg mat er det bare å mekke noen lydbøker Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg fikk nøffesjuka på søndag og begynte på Tamiflu på mandagen, idag er jeg nesten fin, bare veldig redusert. Samboeren min tok ikke pillene og han brukte dobbel tid på å bli like frisk. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 vel selv om du blir fort frisk så har du 7 dagers karantene Jarp. Du har ikke lov å gå ut. Frisk eller ikke.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) c-vitaminer er bare forebyggende, hjelper ingen ting når du først er forkjølet. Det er bare en gammel myte som er motbevist. Nå står det jo ikke akkurat noe influensa-politi" og skyter alle som går ut før karantene-tiden, da. Endret 12. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvordan vet man om man har svineinfluensa? Har hatt feber av og på siden lørdag. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Du tar en test hos legen som de sender inn Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kjøp inn fire firepakninger med Redbull, kjør ned ein kvar 2 time til du har brukt dei opp, sitt på do i to timer til du har fått alt utigjen, det må då garantert hjelpe!!!!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Tror ikke man kan drite ut influensa, nei.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 vel selv om du blir fort frisk så har du 7 dagers karantene Jarp. Du har ikke lov å gå ut. Frisk eller ikke.. Hvilken paragraf er dette Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det er ikke lenger nødvendig å teste hver eneste person som har influensaliknende symptomer, er oppkast og diaré inne i bildet er jo man nesten sikker. Tamiflu er fint, og det får du på apoteket uten resept fram til midten av 2010. Det blir vel min tur snart, om jeg er heldig så times det vel med et par eksamendatoer. Vaksinen er fortsatt aktuell på tross av at du muligens har hatt svineinfluensa, spesielt vist det ikke ble testet for det. (Fakta er tatt i fra det jeg har lest i avisen om svinesnuen) Endret 13. november 2009 av Algific Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hele familien har vært syk her. Jeg ble syk i går. Når pappa ble syk stappa han i seg en hel hvitløk, han var syk i maks 1-2 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå