Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datamaskin i dag jeg bygde 16/01-2008.

AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Socket AM2, 2MB, BOXED

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS,

2xPCI-E, 20/24pin

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

Helt fra starten og første gang jeg trykket på "on"-knappen på maskina, har det vært noe tull.. Jeg tror rett og slett ikke de komponentene er noe glad i hverandre...

Jeg har funnet nå ut at jeg ikke orker en halveis fungerende PC, så jeg tenkte jeg kanskje skulle gå for en sånn i7 - oppgraderingspakke fra intel som ineholder Hovedkort, CPU og RAM.. I tillegg til dette tenkte jeg å gå for en ny PSU..

Er det noen som har noe bedre alternativer? og anbefalinger når det kommer til PSU?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Vesleengen

Budsjettet er fleksibelt, men jeg trenger ikke det beste av det beste... en oppgradering på 7000 kanskje.. Bruken er gaming ja.

@ Osse

Tull som at jeg tror hovedkortet er deffekt. Jeg får ikke startet maskinen. Den starter i 2 sek og slår seg av. Jeg har prøvd å koble fra komponenter helt til det bare var ATX-kontakten igjen, og fortsatt samme problem.

Blåskjerm opplever jeg når jeg bruker begge rambrikkene. Kan bare bruke 2GB... I tillegg driver maskinen og slår seg av når den vil, når jeg først får den til å fungere.

Tull som det har forfulgt meg siden jeg kjøpte det, så nå tenkte jeg å bare kaste vrælet og kjøpe meg noe nytt. bytter til Intel ellerno... er dritt lei.

Lenke til kommentar

For å si det slik at for 7000 får du faktisk det råeste grafiffkortet på marked. Og nå trenger du jo ikke bytte alt heller, kabinettet, dvd brenneren, hdd, psu kan brukes, dersom du går for AM3 så skal cpu kjøleren være kompatibel også.

Når det gjelder rammen så kan du bruke den også. Men uten å testet om det er rambrikkene eller hovedkortet som skaper tullet, er det litt vanskelig å si, for både ramfeil og hk feil kan forsake de problemer du beskriver.

Nå har jeg bygget rundt 100 amd maskiner over 18 år, er min hobby og til dags dato er det kun et par minnebrikker som har fuska og et hk. Men en god oppdatering som gjør vei i vellinga vil være:

2 x 2 gb DDR3 minne

Radeon 5870

PHII 955, 3,2 ghz

Intel 80 GB SSD gen 2

770 chipset hk, for DDR3

Totalt kr 7086,-

PS, er jo synd å kaste en amd 6400 og det grafikkortet, selg billig eller bygg en reservrigg, blir ikke dyrt det, du har jo iallefall 1 ddr2 brikke som fungerer. PS vet at jeg mens jeg venta på nye rambrikker den gangen så underklokka jeg cpu, og minnehastighet og alt fungerte. så for ca 1200-1300 så har du en ok ekstra rigg for selv spill, eventuelt bygg en mediepc ut av det for tv, film osv. 6400 kan klokkes godt ned for å unngå mye varmeutvikling.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takk for en bra liste :)

Nå har jeg funnet ut noe nytt anngående feil med maskinen...

Jeg tror jeg har funnet ut av hvorfor maskinen ikke fungerer...

Jeg har to maskiner.

Maskin 1 (den nyeste):

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan

Maskin 2 (en annen pc):

M2N vista edition (ett eller annet).

En eldre strømforsyning på rundt 450 watt...

Det er den nye maskinen som ikke fungerer (den som slår seg av etter 2 sekunder), og jeg prøvde nå å koble den nye PSU-en til det gamle hovedkortet (M2N vista edition). Med det fungerte det uten at pcen slo seg av.

Så prøvde jeg å koble til den nye PSU-en til det gamle kortet, noe som også fungerte.

Altså, den nye PSU-en fungerer bare med det gamle kortet (uten å sku seg av etter et par sekunder). Den fungerer ikke sammen med det nye.

Den gamle PSU-en fungerer dog med begge Hovedkortene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...