voluz Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Har en laptop med Intel Core 2 Duo (2.0 GHz). Synes PC'n blir fryktelig varm av og til... Har SSD-disk, så harddisken har i hvert fall ikke skylda. Er dette (vedlegg) normal temp? (Dette screenshot'et er tatt under visning av nett-TV da.) Ligger rundt 45 grader ved surfing (5-6 faner åpen). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du må måle under last for riktig temp.. Ellers er det en ok Idle temp det der. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vil jo si 60grader ved bare og sitte og surfe omtrent er dritt høy temp da. Når jeg setter opp all grafikken og spiller hardt i en times tid har jeg nesten så høy temperatur Ellers er jeg på 25-30 grader. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er riktignok en laptop CPU da, disse går varm uansett, over tid så må de ha en rens for støv dog. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Uansett 45 grader ved surfing eller idle er ikke unormalt på en laptop. På min gamle Asus G1s ligger den på 55-60 grader. Ting som minne, bluetooth enhet og nettverkskortet kan også bli veldig varmt. Ofte er det skjermkortet som er det varmeste. Mitt er oppe i noen og 90 grader mens jeg spiller. CPU stopper ved 78-ish. Endret 29. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Åja så ikke d var laptop.. Men altså fortsatt litt høy temp, vet ikke hva de vanligsvis ligger på jeg da. Men om den bråker mye skru ut hele kjølinga og rens den helt for støv bådde i kjøleribbene og i vifta. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Åja så ikke d var laptop..Men altså fortsatt litt høy temp, vet ikke hva de vanligsvis ligger på jeg da. Men om den bråker mye skru ut hele kjølinga og rens den helt for støv bådde i kjøleribbene og i vifta. Nei, til å være en laptop er ikke temperaturen høy i det heletatt. Rense maskinen for støv er uansett ikke en dum ide. Du burde laste ned HW monitor og se på resten av temperaturene på PC'n. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for svar folkens! Vil da presisere at det er snakk om en LAPTOP. Og at den ligger rundt 45 grader ved surfing, og ca. 57 grader ved litt mer load (nett-TV etc.). Vedlagt er resultater fra HW Monitor under vanlig surfing. Var ikke så mange temperatursensorer i PC'n tydeligvis... noen som ser noe unormalt? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Var ikke mange temperaturer der nei, men uansett så er ingen av de noe utenfor det normale av hvor varm en laptop blir. Gammel er laptoppen egentelig? Hvis viften på den osv er lett tilgjenglig ville jeg blåst den ren for støv. Dette er da hvis laptoppen er mer varm nå enn det den var når den var ny. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Var ikke mange temperaturer der nei, men uansett så er ingen av de noe utenfor det normale av hvor varm en laptop blir. Gammel er laptoppen egentelig? Hvis viften på den osv er lett tilgjenglig ville jeg blåst den ren for støv. Dette er da hvis laptoppen er mer varm nå enn det den var når den var ny. Den er 16 mnd. gammel cirka. Var helt stille de første 2 mnd., siden har den bråka noe jævli... Har nå skiftet harddisk til en SSD-disk, og det hjelper betydelig på varmen. Vifta går bare av og til nå, men fortsatt ikke stille like lenge som den var da den var helt ny (med vanlig harddisk). Blåste den ren med "luft på boks" her om dagen, men bare inn i "hulrom" som er lett tilgjengelig. Ikke skrudd den opp for å komme til CPU osv. Bør jeg gjøre det? Er det ikke noe opplegg med at garanti etc. opphører hvis man åpner en laptop? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Så lenge det ikke står warenty void if removed på et eller annet klistremerke så. Jeg har hittil ikke sett noen laptop med det over lokkene under hvertfall. Man skal jo kunne bytte minne uten at garantien blir borte. Uansett så begynner det å bli gammel så garantien din er snart ute unasett, eller er kanskje ute allerede om det bare er ett års garanti. Jeg åpnet min Asus og gjorde den ren. Der satt støvest fast på baksiden av kjøleribba. Gikk med andre ord ikke ann å bare blåse det bort. Endret 30. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
voluz Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Så lenge det ikke står warenty void if removed på et eller annet klistremerke så. Jeg har hittil ikke sett noen laptop med det over lokkene under hvertfall. Man skal jo kunne bytte minne uten at garantien blir borte. Uansett så begynner det å bli gammel så garantien din er snart ute unasett, eller er kanskje ute allerede om det bare er ett års garanti. Jeg åpnet min Asus og gjorde den ren. Der satt støvest fast på baksiden av kjøleribba. Gikk med andre ord ikke ann å bare blåse det bort. Er vel 2 års garanti på det meste... Og RAM er jo greit å skifte anyway; er jo på alle laptoper bare å åpne en egen luke som gir tilgang til RAM-brikkene - så også på min. Harddisk og RAM har egne luker. Litt drøyere å åpne hele PC'n.. isåfall 10 skruer som må skrus ut... skeptisk, men sikkert verdt det om man kan få ut litt støv. PC'n har jo levd livet i seng og sofa så. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Vel på min laptop var det å åpne opp lukene nok til å få tilgang til det jeg trengte. Trengte ikke skru maskinen fra hverandre. Endret 30. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
voluz Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Vel på min laptop var det å åpne opp lukene nok til å få tilgang til det jeg trengte. Trengte ikke skru maskinen fra hverandre. Aight. Nei, ser ikke noe til annen hardware i denne PC'n når man åpner RAM- og harddisk-luke nei. Bare plast bak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå