gislegutt Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Litt teit spm kanskje men men.. Jeg fikk win7 64bits ultimate norsk oem i posten i går å installerte den i dag eller i allefal prøvde men får ein feilkode hele tiden om at det mangler en fil på dvden. Har prøvd å laga iso fil av dvden å brendt den ut på nytt under lav brennerhastighet å prøvd å installert på 3 forskjellige harddisker men får samme feilen. Vil det eventuelt funke å bruke samme cdkeyen men på en engelsk utgave av win7 ultimate 64 bits oem eller må det være en norsk utgave å hvor eventuelt finnes det en plass hvor jeg kan laste ned win7 64bit Ultimate Norsk OEM for DVD5 plate? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Høres ut som om pcen din eller noe av hardwaret ditt ikke støtter Windows 7 64bit. Er BIOS oppdatert f.eks? Det er neppe noe feil på en orginal Windows 7 plate, så feilen ligger et annet sted. Og Windows 7 går uansett på en vanlig DVD plate da 64bit versjonen tar ca 3.2 GB. Er det meldingen som det er bilde av i første post her du får opp? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167307&hl= Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Høres ut som om pcen din eller noe av hardwaret ditt ikke støtter Windows 7 64bit. Er BIOS oppdatert f.eks? Det er neppe noe feil på en orginal Windows 7 plate, så feilen ligger et annet sted. Og Windows 7 går uansett på en vanlig DVD plate da 64bit versjonen tar ca 3.2 GB. Er det meldingen som det er bilde av i første post her du får opp? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167307&hl= Ja er en slik feilmelding jeg også får men har aldri hatt noe problemer med win7 på den pcen føre nå. Har installert både win7 pro, win7 ultimate engelsk versjon. Prøvde nettop med en engelsk win7 ult. utgave å får akkurat samme feilmelding da også. skjønner ikke hva det kan være. Biosen bør være ok i og med at alt funka supert for ett par dager sia(forøvrig ikke alt for lenge sia den blei oppdatert) å blue ray/dvd romen er knapt 6 mnd gammel også prøvd ekstern dvdromen som er knapt 5 mnd gammel å får samme feilen da også Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Sikkert samme problem som jeg har hatt. DVD stasjonen kneler litt. Løsning: USB flash instalasjon. Edit: Ser du har testete forskjellige stasjoner. Så er jo litt rart at den ikke klarer å lese den ordentlig. Men uansett, fatter ikke hvorfor de driver med optiske medier enda når det er så mye enklere med usb. Endret 29. oktober 2009 av Akidon Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Sikkert samme problem som jeg har hatt. DVD stasjonen kneler litt.Løsning: USB flash instalasjon. Edit: Ser du har testete forskjellige stasjoner. Så er jo litt rart at den ikke klarer å lese den ordentlig. Men uansett, fatter ikke hvorfor de driver med optiske medier enda når det er så mye enklere med usb. takker lasta ned wintoflash å ska test det nuh så fort den er ferdig. Håper det funker det vil funke:) Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Sikkert samme problem som jeg har hatt. DVD stasjonen kneler litt.Løsning: USB flash instalasjon. Edit: Ser du har testete forskjellige stasjoner. Så er jo litt rart at den ikke klarer å lese den ordentlig. Men uansett, fatter ikke hvorfor de driver med optiske medier enda når det er så mye enklere med usb. takker lasta ned wintoflash å ska test det nuh så fort den er ferdig. Håper det funker det vil funke:) INtsallasjonen funka fint den helt til den expanding files osv ble ferdig å var tid for første reboot. Da skal den normalt kjøre fra hdden å fullføre installasjonen men i stede så leste den rett i fra usb pennen å starta i stede ny install. Jeg gikk inn i bios å forandra slik at hdden lå som 1. boot men da forsvant minnepennen fra boot lista. sava å restarta å da fikk jeg seff at "reboot and select proper boot device" Noe forslag? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjør setup fra pinnen igjen og velg repair istedet for install. Og velg startup repair. Se om den løser problemet. Guide: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjør setup fra pinnen igjen og velg repair istedet for install. Og velg startup repair. Se om den løser problemet. Guide: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html skal jeg fjerne pinnen etter at jeg har kjørt startup repair å reboota ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er vel greit å fjerne den etter du har kjørt reparer og FØR du booter.... Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Er vel greit å fjerne den etter du har kjørt reparer og FØR du booter.... Takker for hjelpa, ting fungere nu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå