€uropa Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvilke fag er avsluttende for studiespesialisering vg1? Jeg har norsk, engelsk, gym, samfunnsfag, naturfag, matte 1T, tysk 1 og geografi. Hvilke fag er avsluttende neste år? Jeg tenker å ta samfunnsfag, språk og økonomi. Hvilke videre utdanningsmuligheter har jeg etter videregående? Gjør det noen forskjell at jeg har T-matte istedenfor P-matte? Jeg aner ikke hva jeg vil bli. Jeg valgte studiespesialisering fordi det gir mer tid og mange muligheter, og jeg er ikke så flink i praktiske fag. Jeg vet at jeg ikke orker en realfagsutdannelse. Jeg synes det er for kjedelig med fysikk, kjemi og naturfag. Matte er greit nok, jeg har alltid syntes at det er greit å jobbe med tall fordi de er forutsigbare. Derfor valgte jeg T-matte, da jeg ikke trodde jeg kom til å angre på det. Jeg ønsker et yrke der det blir litt variasjon i arbeidsoppgavene. Jeg vil ikke ha en jobb der jeg må sitte foran en PC-skjerm i åtte timer hver dag. Jeg vil heller ikke ha en jobb som jeg må dra med meg hjem etter arbeidstiden. Er jeg kravstor? Vil det bli vanskelig å utdanne meg i et slikt yrke jeg ser for meg? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvilke fag er avsluttende for studiespesialisering vg1? Jeg har norsk, engelsk, gym, samfunnsfag, naturfag, matte 1T, tysk 1 og geografi. Hvilke fag er avsluttende neste år? Jeg tenker å ta samfunnsfag, språk og økonomi. Hvilke videre utdanningsmuligheter har jeg etter videregående? Gjør det noen forskjell at jeg har T-matte istedenfor P-matte?Jeg aner ikke hva jeg vil bli. Jeg valgte studiespesialisering fordi det gir mer tid og mange muligheter, og jeg er ikke så flink i praktiske fag. Jeg vet at jeg ikke orker en realfagsutdannelse. Jeg synes det er for kjedelig med fysikk, kjemi og naturfag. Matte er greit nok, jeg har alltid syntes at det er greit å jobbe med tall fordi de er forutsigbare. Derfor valgte jeg T-matte, da jeg ikke trodde jeg kom til å angre på det. Jeg ønsker et yrke der det blir litt variasjon i arbeidsoppgavene. Jeg vil ikke ha en jobb der jeg må sitte foran en PC-skjerm i åtte timer hver dag. Jeg vil heller ikke ha en jobb som jeg må dra med meg hjem etter arbeidstiden. Er jeg kravstor? Vil det bli vanskelig å utdanne meg i et slikt yrke jeg ser for meg? Det å ha 1T gjør at du har større muligheter for valgfag av matte til nesteår, og også til f.eks. studier som krever den type matte, eller realfagsmatte som du kan ta videre senere. VG1 så er engelsk, samfunnsfag, naturfag og geografi avgangsfag. 1T kan tolkes som avgangsfag om du ikke tar 2T, eller R1 istedefor S1 eller 2P osv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg skal fortsette med den matten som er vanskeligst og som jeg får mest utbytte av, altså 2T? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg skal fortsette med den matten som er vanskeligst og som jeg får mest utbytte av, altså 2T? R1 får du mest utnytte av, også R2 i tredjeklasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå