Gå til innhold

Dårligere kvalitet etter eksportering fra Adobe premiere/after effects

Anbefalte innlegg

Hei der, jeg sliter fælt her, kan noen hjelpe.

Jeg har akkurat lånt et Panasonic HMC151E som tar opp AVCHD på minnebrikke.

Når jeg importerer .MTS filene fra minnekortet, så klarer jo ikke Premiere eller AE å redigere dem. tydligvis.(noe jeg håper adobe snart fikser slik at vi kan)

uanz..

jeg åpner MTS fila i Pinnacle Studio 14, klipper det røft slik jeg vil ha det.

Exporterer det ut i MPEG2 med 1280x720p 25i. Derfra åpner jeg fila i premiere/after effects for nå er den jo redigerbar for Adobe, og jeg ser tydelig på HD-skjermen min at fila enda er i HD oppløsning, krystallklart. MEN når jeg exporterer det ferdig "produktet" ut av adobe, så blir kvaliteten så dårlig at det ser ut som vanlig DV.

Noen som har peiling på hva jeg gjør galt?

Må jeg rett å slett bare bruke programmer som støtter AVCHD for å redigere ut i HD?

- Opptaket mitt er i 720p med 25i.

KAN DET VÆRE: at når jeg eksporter ut, kan man jo velge preferanser klippet skal ut i, og der står det 1280x720 med 25i, men på medium quality, og får det ikke høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adobe Premiere Pro CS4 støtter AVCHD direkte.

Jeg tror du blander noen begrep her. Når man sier 720p, så betyr dette 1280x720. P'en betyr at videoen er progressiv og ikke interlaced (i). Står det 25i eller 25p betyr det 25 bilder i sekundet, henholdsvis interlaced eller progressiv. Du kan altså ikke ha et opptak i 720p med 25i.

Så vidt jeg vet er ikke 25i vanlig. Det du får fra kameraet ditt er nok 720p25, det vil si 1280x720 i 25p.

Hvor lange er klippene dine? Er hele filmen på under fem minutter? I så fall kan du eksportere fra Pinnacle med Lagarith lossless codec for å unngå kvalitetstap. Den vil kreve sabla mye diskplass, men for korte videoer går dette ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...