Knife Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har planner om å gå opp i vekt, legge på meg muskelmasse og ikke så mye fett. I den siste tiden har jeg byttet ut lett melken med h melken, for å få kalorioverskudd. Er det mettet fett i melk? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, det er mettet fett i melk. Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ja, det er mettet fett i melk. Melkefettet er ikke veldig bra for deg, så jeg ville nok ha gått for lettmelk. Det kommer jo også litt ann på hvor mange kcal du sikter etter, da. Det blir selvfølgelig lettere å nå det med H-melk hvis du sliter med å spise nok. Endret 29. oktober 2009 av Zarn Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det jeg tenkte på er å drikke lettmelk og noen par ekstra skjer olivenolje. Da får jeg byttet ut melkefettet med sun umettet fett. Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det hørtes veldig smart ut. Go for it! Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror ikke du skal stresse så mye med dette med mettet fett. Er ikke så usunt som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Tror ikke du skal stresse så mye med dette med mettet fett. Er ikke så usunt som folk skal ha det til. Word. Det er sunnere å innta mettet fett, enn å få en dårlig balanse mellom omega 3, 6 og 9. Denne ubalansen forekommer lett når man får i seg for mye vegetabilsk fett og for lite maritimt fett. Endret 30. oktober 2009 av eleganten Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Jeg har planner om å gå opp i vekt, legge på meg muskelmasse og ikke så mye fett. I den siste tiden har jeg byttet ut lett melken med h melken, for å få kalorioverskudd. Er det mettet fett i melk? Det er mer kalorier i helmelk på grunn av et høyere fettinnhold, men om det mettede fettet er skadelig eller ikke er omdiskutert. Om det er skadelig avhenger jo mye av mengdene du inntar og hva du inntar ellers, men noen glass med helmelk om dagen skader ikke såvidt jeg har erfart. Endret 8. november 2009 av Vektarm Lenke til kommentar
Knife Skrevet 8. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Skader 3,5 liter melk om dagen da? Tror nok det.. Bytter om til lett melk, fordi jeg har å begrense hvor mye jeg går opp i vekt. Og h melken fikk meg til å føle meg litt oppblåst.. :S Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 For dere som kanskje synes det er rart at Pijus frivillig drikker 3.5 L melk per dag og utsetter seg for dertilhørende oppblåst mage og bæsjing av ost: It is because over thirty years of direct observation has demonstrated to me that when trainees drink one gallon of milk added to their regular diet and train in a progressive linear fashion, they gain significant muscular bodyweight, and those that do not drink their milk, even in the presence of progressive linear training, fail to do this. They also fail to continue progressive linear training for the same length of time, because this is facilitated by the steady weight gain. I understand that you're asking me if I have controlled for other factors such as failure to do the program correctly, and the answer is yes, of course I have, because I am not a complete idiot. Those that will not do the program are not being considered when I make these remarks, because that would be too fucking obvious a hole in my analysis. The difference in the milk drinkers is that THEY GET BIGGER THAN THE ONES WHO WON'T DRINK THE FUCKING MILK. Please tell me that you understand this now. Milk is quite literally better than steroids for a novice lifter to grow on, and no supplement produces the same effect. Det er altså helmelk Rippetoe lovpriser. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 For dere som kanskje synes det er rart at Pijus frivillig drikker 3.5 L melk per dag og utsetter seg for dertilhørende oppblåst mage og bæsjing av ost: It is because over thirty years of direct observation has demonstrated to me that when trainees drink one gallon of milk added to their regular diet and train in a progressive linear fashion, they gain significant muscular bodyweight, and those that do not drink their milk, even in the presence of progressive linear training, fail to do this. They also fail to continue progressive linear training for the same length of time, because this is facilitated by the steady weight gain. I understand that you're asking me if I have controlled for other factors such as failure to do the program correctly, and the answer is yes, of course I have, because I am not a complete idiot. Those that will not do the program are not being considered when I make these remarks, because that would be too fucking obvious a hole in my analysis. The difference in the milk drinkers is that THEY GET BIGGER THAN THE ONES WHO WON'T DRINK THE FUCKING MILK. Please tell me that you understand this now. Milk is quite literally better than steroids for a novice lifter to grow on, and no supplement produces the same effect. Det er altså helmelk Rippetoe lovpriser. Dette gjelder vel kun for upasteurisert melk? Tenker litt i forhold til denne artikkelen blant annet: http://www.seedsofhealth.co.uk/articles/ca...ated_milk.shtml Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Hva med nøtter? Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Lett melk!! drikker mellom 1,5 - 2l lettmelk om dagen... btw er det mye for en som er 14 år? Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Lett melk!! drikker mellom 1,5 - 2l lettmelk om dagen... btw er det mye for en som er 14 år? Så lenge du ikke merker noe ubehag så.. Endret 9. november 2009 av Vektarm Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Lett melk!! drikker mellom 1,5 - 2l lettmelk om dagen... btw er det mye for en som er 14 år? Drakk før 4 liter melk om dagen, men måtte slutte fordi, ja.. vel, ble litt ubelanse i magen. Kan så si at jeg var super skinny før, og ganske så undervektig. Drikker noen par uker 3,5 liter, andre uker 2,5 liter. For dere som kanskje synes det er rart at Pijus frivillig drikker 3.5 L melk per dag og utsetter seg for dertilhørende oppblåst mage og bæsjing av ost: Jeg har faktisk ikke hatt så mange uhell når jeg drikker 2,5-3,5 liter om dagen Jeg har hørt om den one gallon med milk, altså 4 liter med melk hver dag.. Men man legger på seg en god del fett gjør man ikke?. Og dæven Rippetoe skriver mye om milk, høres jo ut som selve melkemannen! Endret 9. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Er jo ikke noe magisk med melk som man ikke får til med andre ting. Men det er jo greit, hvis man liker å ikke vite om man kommer til å drite seg ut for hver rep man tar i knebøy. Er jo sånn som ungdommen liker det. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Melk er jo et fint "måltid" på en måte, du får i deg fett, karbs og proteiner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Lett melk!! drikker mellom 1,5 - 2l lettmelk om dagen... btw er det mye for en som er 14 år? Det kan bli dyrt, med mindre mamma betaler. Lenke til kommentar
Tarzan99 Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 Jeg har planner om å gå opp i vekt, legge på meg muskelmasse og ikke så mye fett. I den siste tiden har jeg byttet ut lett melken med h melken, for å få kalorioverskudd. Er det mettet fett i melk? Husk at de siste årene har uavhengige forskere gjort tester, som BEVISER at mettet fett faktisk er sunt. Det er karbohydratene som tetter igjen blodårer og skaper kaos i hormonene. Naturligvis ikke sånn rett ut, men gjennom en del intrikate saker som skjer i kroppen. Mettet fett MOTVIRKER åreforkalkning. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Fet melk - lettere barnBarn som drikker melk med høyt fettinnhold har lavere BMI enn de som bruker enn lettere variant eller ikke drikker melk i det hele tatt. Publisert: 30.10.2009 Sist endret: 30.10.2009 Av: Marthe Lein, journalist. Godkjent av medisinsk redaktør. Åtteåringer som drikker helmelk hver dag, har lavere BMI sammenlignet med jevnaldrende som sjelden drikker melk. Det viser en fersk avhandling fra Sverige der forsker Susanne Eriksson har undersøkt 120 friske åtteåringers inntak av næring, kroppssammensetning og bentetthet. Gjelder ikke for lettmelk Barna måtte blant annet fortelle om hva de hadde spist, i tillegg til å svare på hvor ofte de spiste ulike matvarer. Studien er utført ved Sahlgrenska akademin i Göteborg og heter “Studies on nutrition, body composition and bone mineralization in healthy 8-yr-olds in an urban Swedish community” Du kan lese hele avhandlingen her (Pdf) Resultatene viser at barn som drakk helmelk hver dag, var i gjennomsnitt fire kilo lettere enn de som ikke drakk melk. Når forskerne sammenlignet de som drakk en lettere variant av melken med de som ikke drakk melk i det hele tatt, fant de ingen slike forskjeller. Les også: Overvekt hos barn Også blant overvektige Eriksson forteller i en pressemelding fra universitetet at de ikke er sikker på hva som er forklaringen på resultatene, men har to ulike teorier: Det kan være at de som drikker helmelk i større grad spiser andre matvarer som påvirker vekten deres positivt. En annen mulighet er at de som ikke drikker helmelk, drikker andre søte drikker i stedet. Også blant barn som var overvektige, kunne forskerne se en forskjell mellom de som drakk helmelk daglig, og de som ikke gjorde det. Barn som ofte drakk melk med høyt fettinnhold, var mindre overvektige. Avhandlingen viser også at barna spiste mer fett enn det som er anbefalt, men barna som hadde et høyt fettinntak, hadde en lavere BMI enn barn med lavt fettinntak. Les også: Riktig kost for småbarn - Mange av disse barna ble også undersøkt da de var fire år, og vi kan se at matvanene deres stort sett ser likedan ut fire år senere. Det ser altså ut til at matvanene grunnlegges tidlig, sier Eriksson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå