snubbel Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er ikke så lett, alltid. Nokia skriver at firmware 2.0 er på plass til N97 og denne skal gi store forbedringer i brukervennligheten og ytelsen til N97. Vi har ventet lenge på denne oppgraderingen og jeg var snar til å starte Nokia Software Updater. Men neida, ingen oppdatering til min telefon. Det har seg slik at operatørene skal godkjenne alle oppdateringer, derfor blir de forsinket til mange land. Det operatørene gjør, utenom å teste den "nye" telefonen mot nettverket, er å proppe den full av egne programmer. Telenor har sin egen meny, det samme har NetCom. Min telefon ble kjøpt med NetCom og har derfor fast NetCom-knapp på høyre side som aldri kan endres. Jeg vil nå forklare hvordan man både blir kvitt Telenor/NetCom-menyen og samtidig får firmware 2.0 på N97. Merk at dette ikke fjerner evt operatørlås på telefonen, og at det (selv om det er reversibelt) i utgangspunktet bryter garantien på telefonen. Før vi starter, sjekk at Nokia PC Suite og NSU (Nokia Software Update) er installert på PC'en. 1. Endre produktkode. Vi må lure NSU til å tro at telefonen er generisk skandinavisk modell. Dette gjør vi for at NSU skal legge inn programvare 2.0, uten NetCom- eller Telenor-meny. Last ned Nemesis Service Suite (NSS) herfra: http://www.b-phreaks.co.uk/files/NSS/NSS103815.zip Koble til telefonen, velg PC Suite Modus. Steng ned PC Suite. Start NSS, trykk på forstørrelsesglasset. Trykk deretter på Phone Info og så på Scan. Vent til venstre del av skjermbildet fylles med data, det betyr at NSS har funnet telefonen din og koblet til. Til høyre i skjermbildet ligger det en del felter. Trykk på Read-knappen. Du skal nå endre feltet Product Code til 0576353 hvis du har svart og 0576425 hvis du har hvit N97. Sett et kryss i Enable og trykk på Write. For å sjekke at den nye koden ble skrevet, trykker du på Read. Steng programmet, koble fra telefonen og start den på nytt. 2. Oppgradere telefonen. Start opp NSU, koble til telefonen og følg anvisningene i programmet. Det vil fortelle deg at versjon 20 er tilgjengelig og du kan velge å oppgradere. 5-20 minutter senere (avhengig av båndbredde) er telefonen ferdig oppgradert. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Etter en dag med 2.0 må jeg si at Nokia har gjort en kjempejobb. Telefonen er kjappere, den svarer bedre på skjermtrykk, scrolling er fullstendig endret. Programmene på hjemmeskjermen fungerer også mye bedre enn før og de takler online/offline modus helt fint. Bra jobba, Nokia! Lenke til kommentar
terion Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Takk for guiden, mye enklere enn å bruke JAF. Som et tips til de som får error i NSS, avslutt OVI suite og drep prosessene tilhørende nokia og ovi programmer, start så NSS på nytt. Og ja, du vil bare benytte standardinstillingene i NSS når du installerer den. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 LEGGE I MINE INNLEGG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå